Prin zona Pieței Unirii, unde trotuarele administrate de Nicușor Dan reprezintă un real pericol, trec lunar milioane de cetățeni, potrivit datelor statistice ale principalilor operatori de transport public în comun din Capitală.
Deja de săptămâni bune, trotuarul din fața Magazinului Unirea din Capitală este un pericol pentru integritatea fizică a cetățenilor care trec prin zonă, în urma deciziei luate de administrația publică locală condusă de primarul general Nicușor Dan de a stopa lucrările Primăriei Sectorului 3 de reabilitare a pietonalului.
Imaginile surprinse de reporterii cotidianului național “România liberă”, în data de 29 martie a.c., arată cum cetățenii sunt nevoiți să circule prin nisip, gropi și bucăți de pavaj mișcătoare.
Date statistice
Datele statistice obținute de “România liberă” de la Societatea de Transport București (STB) și Metrorex arată că lunar, milioane de cetățeni, care folosesc transportul public în comun, trec lunar prin zona Pieței Unirii.
“În urma unei analize punctuale, efectuată ca exemplu, în data de 03.03.2023, pe liniile de autobuz care trec prin zona Piața Unirii, s-a înregistrat un număr total de 150.888 călători, în 120 de vehicule. Totalul de autobuze repartizate în aceste linii fiind de 195. Aceeași situație se întâlnește și în ceea ce privește numărul de călători ce trec într-o zi pe Bd. Unirii, Pasajul Unirii și Bd. Coposu.
De exemplu pe linia 381, în aceeași dată de referință, s-au inregistrat 25.777 călători provenind din 22 de vehicule dotate cu numărătoare de călători, dintr-un total de 39 vehicule”, se arată într-un răspuns oficial al STB, pentru “România liberă”.
Potrivit aceleiași surse: “Flota de vehicule a Societății de Transport București STB S.A. care trece prin zona Piața Unirii (prin aproximativ 11 stații), 9 linii de autobuz și 4 linii de tramvai, nu este în totalitate dotată cu echipamente de numărare a călătorilor.
Pe întreg traseul mijloacelor de transport STB S.A, care circulă și prin zona Piața Unirii, s-au înregistrat în luna ianuarie în medie/ zi, 12.401 de validări din călătorii (această cifră cuprinzând și călătoriile din validările duale). Analizând situația vehiculelor care trec prin această zonă pe parcursul unei zile, se poate constata că cel puțin o treime din acestea nu au în dotare numărătoare de călători, această situație fiind întâlnită pe majoritatea liniilor de autobuz”.
“În ceea ce privește o statistică preluată din validări, este de asemenea neconcludentă, deoarece politicile tarifare actuale, aprobate de entitățile care stabilesc politicile de transport public de persoane pe teritoriul Municipiului București, nu prevăd obligativitatea validării oricărui titlu de călătorie, în această categorie fiind Abonamentele Metropolitane (pe mai mult de o linie), cele pentru Elevi și Studenți și alte tipuri de abonamente.
STB S.A. cunoaște cu exactitate numărul validărilor, însă nu deține date statistice cu privire la traseele sau zonele de unde circulă aceste persoane. Transferul efectuat în alt vehicul, decât cel în care se face validarea inițială, în timpul celor 90 de minute, de asemenea nu este obligatoriu.
Metodele alternative de plată (24Pay, SMS sau plată cu card bancar) nu conțin informații de locație, acestea fiind utilizate de un număr semnificativ de călători.
Statisticile de încărcare pe zone/stații sunt necesare pentru entitățile care stabilesc politicile de tip Smart City, Transport Intermodal, servicii de dimensionare a liniilor de transport public și/sau grafice de circulație.
STB S.A. ca și „Operator de Transport Public de Călători“ nu stabilește astfel de politici și/sau activități, Societatea având obligația contractuală de a presta serviciul stabilit prin asigurarea numărului de vehicule necesar acoperirii liniilor ce îi sunt alocate”, mai arată STB, în răspunsul semnat de directorul general al societății, Adrian Criț.
Potrivit aceleiași surse, prin centrele de vânzare ale STB S.A., care sunt distribuite în zona Piața Unirii, s-au vândut în luna ianuarie a acestui an 5.461 buc. abonamente și 77.547 buc. carduri pentru o călătorie.
Statistica Metrorex
În atenţia domnului Laurențiu Mușoiu, senior – editor
Datele Metrorex cu privire la validările zilnice/lunare înregistrate la stațiile de metrou Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2, arată:
“Ianuarie 2023
Piața Unirii 1 – 434.124
Piața Unirii 2 – 353.801
Media zilnică Piața Unirii 1: 14.004
Media zilnică Piața Unirii 2: 11.413
Februarie 2023
Piața Unirii 1 – 435.843
Piața Unirii 2 – 353.624
Media zilnică Piața Unirii 1: 15.566
Media zilnică Piața Unirii 2: 12.629
15 Februarie 2023
Piața Unirii 1 – 19.878
Piața Unirii 2 – 15.546”.
Poliția Locală București, instituție subordonată Primăriei Municipiului București, a confirmat, pentru “România liberă”, că a amendat Primăria Sectorului 3 cu 10.000 de lei pentru lucrări neautorizate.
Este vorba de lucrările demarate de primarul Robert Negoiță de reabilitare a trotuarelor pe care edilul-șef Nicușor Dan le menținea cu gropi și pavele distruse.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!