4.3 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăEconomieRepararea drumurilor naționale în regie proprie ar aduce imense economii la bugetul...

Repararea drumurilor naționale în regie proprie ar aduce imense economii la bugetul CNAIR

Dotarea districtelor cu utilaje corespunzătoare și efectuarea lucrărilor de întreținere a drumurilor în regie proprie este singura șansă ca România să aibă drumuri naționale la standarde de calitate ridicate. 

În primă etapă, cu banii economisiți prin executarea lucrărilor de întreținere în regie proprie se pot achiziționa utilaje, iar în a doua etapă, aceștia pot fi investiți în îmbunătățirea și viabilitatea infrastructurii rutiere. 

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, care reunește angajați ai CNAIR, prezintă un caz concret prin care prin care se poate realiza o economie importantă dacă lucrările se fac prin forțe proprii. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) București, pentru repararea suprafeței degradabile și efectuarea de plombări a gropilor, are un acord cadru cu o valoare de 29.364.948 (inclusiv TVA) pentru o suprafață de 546.858 mp. Aceleași lucrări, în regie proprie, se pot efectua la prețul de 17.067.438 lei (inclusiv TVA), la un preț unitar de 31,21 lei/mp (TVA inclus). Economia astfel rezultată e de 40% la un singur DRDP. 

Daca am analiza toate economiile care s-ar înregistra la toate lucrările care au fost contractate prin lucrările multianuale pentru a fi executate de terți am avea destule resurse financiare pentru redotarea cu echipamente, utilaje auto, precum si o eficienta mai mare în executarea, întreținerea în regie proprie mai a mai multor kilometri din rețeaua de drumuri.   

De asemenea, și în analiza SWOT a CNAIR este prevăzut, la puncte slabe, dotarea insuficientă a punctelor de lucru cu utilaje şi echipamente necesare asigurării unor lucrări minime de întreținere a infrastructurii rutiere, cu precizarea că CNAIR nu este în măsură să desfășoare activități specifice de întreținere curente, fără contractarea firmelor de profil. 

De asemenea, concluziile analizei SWOT au evidențiat necesitatea elaborării și aprobării, conform prevederilor legale, a strategiei de dezvoltare a CNAIR pe termen scurt, mediu și lung și insuficiența resurselor financiare provenite de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor de întreținere curentă și periodică.

Sindicatul drumarilor ”Elie Radu” consideră că este obligatorie achiziționarea de către CNAIR a unor echipamente și utilaje specifice pentru executarea lucrărilor de întreținere a drumurilor în regie proprie. Aceasta este cea mai bună variantă pentru creșterea gradului de satisfacție a utilizatorului final al infrastructurii rutiere, prin care se poate obține, de asemenea, o economie importantă și care se poate regăsi, în următorii ani, în calitatea infrastructurii rutiere.

Cele mai citite

Blue Air, aflată în faliment, va încasa aproximativ 2 milioane de dolari în urma câștigării unui proces

Administratorii Blue Air, companie românească de transport aviatic aflată în faliment, au obținut o victorie neașteptată într-un proces cu Transair, compania aviatică din Senegal. O...

Creștere de 28%: Fondurile de pensii private au depășit pragul de 155 miliarde de lei

Politica investițională a fondurilor de pensii private rămâne concentrată pe piața financiară locală Fondurile de pensii private din România au înregistrat o creștere semnificativă a...

Furtuna puternică de la București a provocat un accident cu două mașini. Un minor a ajuns la spital

Un șofer a provocat un accident, marți seara, în Capitală, după ce a încercat să evite un copac doborât de vânt pe Bulevardul Kiseleff....
Ultima oră
Pe aceeași temă