3.7 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăInternaționalO companie de cafea a acuzat gigantul fast-food McDonald's că a "copiat"...

O companie de cafea a acuzat gigantul fast-food McDonald’s că a „copiat” designul paharelor de cafea

Lost Sheep Coffee, cu sediul în Kent, a investit mii de lire sterline într-un design realizat special pentru ei, pe care îl folosesc pentru paharele de cafea și peentru ambalajele pentru boabele de cafea și capsulele Nespresso, notează Metro.

Desenul liniar descrie povestea afacerii, de la ideea fondatorilor, care le-a venit în timp ce călătoreau cu rucsacul în spate în Australia, până la înființarea primei lor furgonete care vinde cafea în 2012.

Stuart Wilson, în vârstă de 40 de ani, a declarat pentru Metro.co.uk că a fost surprins să vadă că desenele de anul acesta pentru paharele de cafea festive de la McDonald’s, unul în roșu și unul în verde, folosesc un stil similar – spunând că tocmai cliențiiau adus în discuție acest lucru.

„Cu siguranță că există asemănări extreme”, a spus el.

Poziția McDonald’s reprezintă faptul că arta liniară este o formă de desen folosită în mod obișnuit, iar imaginile de sezon folosite pe paharele lor sunt un design original.

Wilson crede că designer-ul lor ar fi putut consuma un produs Lost Sheep Coffee și de acolo a preluat ideea.

El a observat pentru prima dată asemănarea după ce a văzut săptămâna trecută un cumpărător din Brighton ținând în mână una dintre ceștile McDonald’s și s-a simțit confuz, deoarece nu existau puncte de vânzare Lost Sheep în zonă.

„M-am gândit că, din punctul meu de vedere, este o înșelăciune directă”, a spus el.

„Nu ar fi prima dată când designerii unei companii mari au furat modelele unei companii mici,” spune acesta.

Compania domnului Wilson a plătit aproape 15.000 de lire sterline unei companii numite Elmwood pentru designul original.

„Pentru o companie mică și neînsemnată ca a noastră, este o investiție uriașă”, a spus tatăl a doi copii.

El a spus că nu își poate imagina că ar fi făcut un design similar celor de la McDonald’s, deoarece ambii cumpărători ar fi fost „destul de supărați” să aibă ceva mai puțin unic.

Wilson a spus că „nu poți obține o calitate mai bună” decât cafeaua de specialitate pe care o vinde, așa că este „de asemenea un pic enervant” să fie asociat cu McDonald’s, care vinde mai mult „produse de mâncare”.

Presupusa copie este cu atât mai grăitoare cu cât imaginea de pe ceștile sale este personală, a adăugat el: „Cele două persoane de pe pahar ne repezintă pe mine și șoția mea, care am înființat compania.”

McDonald’s folosește un design festiv diferit pentru ceștile sale de cafea în fiecare an, în perioada Crăciunului.

În anii precedenți, au apărut desene animate și opere de artă mai tradiționale, precum reni, oameni de zăpadă și fulgi de nea.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Alexandru Stancu
Alexandru Stancu
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

Klaus Iohannis a votat, dar a refuzat să facă declarații

Elena Lasconi a venit cu prăjituri „fără blat” la secția de votare Președintele Klaus Iohannis a votat la ora 10:00, la Liceul Jean Monnet din...

Nicolae Ciucă: Am votat pentru acel candidat care poate să reprezinte valori ale democrației românești

Președintele PNL, Nicolae Ciucă  a votat în comuna Balotești, la alegerile prezidențiale Nicolae Ciucă a ajuns la ora 8 la o secție de votare din...

A treia zi de vot în diaspora: prezență mai redusă comparativ cu 2019, dar superioară anului 2014

Procesul electoral pentru românii din diaspora, desfășurat pe parcursul a trei zile, a intrat în ultima zi. Votul pentru alegerile prezidențiale a început vineri dimineață,...
Ultima oră
Pe aceeași temă