20 C
București
vineri, 10 mai 2024
AcasăInternaționalO companie de cafea a acuzat gigantul fast-food McDonald's că a "copiat"...

O companie de cafea a acuzat gigantul fast-food McDonald’s că a “copiat” designul paharelor de cafea

Lost Sheep Coffee, cu sediul în Kent, a investit mii de lire sterline într-un design realizat special pentru ei, pe care îl folosesc pentru paharele de cafea și peentru ambalajele pentru boabele de cafea și capsulele Nespresso, notează Metro.

Desenul liniar descrie povestea afacerii, de la ideea fondatorilor, care le-a venit în timp ce călătoreau cu rucsacul în spate în Australia, până la înființarea primei lor furgonete care vinde cafea în 2012.

Stuart Wilson, în vârstă de 40 de ani, a declarat pentru Metro.co.uk că a fost surprins să vadă că desenele de anul acesta pentru paharele de cafea festive de la McDonald’s, unul în roșu și unul în verde, folosesc un stil similar – spunând că tocmai cliențiiau adus în discuție acest lucru.

“Cu siguranță că există asemănări extreme”, a spus el.

Poziția McDonald’s reprezintă faptul că arta liniară este o formă de desen folosită în mod obișnuit, iar imaginile de sezon folosite pe paharele lor sunt un design original.

Wilson crede că designer-ul lor ar fi putut consuma un produs Lost Sheep Coffee și de acolo a preluat ideea.

El a observat pentru prima dată asemănarea după ce a văzut săptămâna trecută un cumpărător din Brighton ținând în mână una dintre ceștile McDonald’s și s-a simțit confuz, deoarece nu existau puncte de vânzare Lost Sheep în zonă.

“M-am gândit că, din punctul meu de vedere, este o înșelăciune directă”, a spus el.

“Nu ar fi prima dată când designerii unei companii mari au furat modelele unei companii mici,” spune acesta.

Compania domnului Wilson a plătit aproape 15.000 de lire sterline unei companii numite Elmwood pentru designul original.

“Pentru o companie mică și neînsemnată ca a noastră, este o investiție uriașă”, a spus tatăl a doi copii.

El a spus că nu își poate imagina că ar fi făcut un design similar celor de la McDonald’s, deoarece ambii cumpărători ar fi fost “destul de supărați” să aibă ceva mai puțin unic.

Wilson a spus că “nu poți obține o calitate mai bună” decât cafeaua de specialitate pe care o vinde, așa că este “de asemenea un pic enervant” să fie asociat cu McDonald’s, care vinde mai mult “produse de mâncare”.

Presupusa copie este cu atât mai grăitoare cu cât imaginea de pe ceștile sale este personală, a adăugat el: “Cele două persoane de pe pahar ne repezintă pe mine și șoția mea, care am înființat compania.”

McDonald’s folosește un design festiv diferit pentru ceștile sale de cafea în fiecare an, în perioada Crăciunului.

În anii precedenți, au apărut desene animate și opere de artă mai tradiționale, precum reni, oameni de zăpadă și fulgi de nea.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Stancu Alexandru
Stancu Alexandru
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

România, a doua cea mai rapidă evoluție economică din UE, după Polonia

În ultimele două decenii nivelul PIB-ului per capita a crescut puternic în majoritatea țărilor care au aderat la UE (2004-primul val, 2007-al doilea val...

Datorie uriașă a Primăriei Capitalei la ELCEN. Nicușor Dan spune că a scos municipalitatea din faliment, dar s-au acumulat restanțe de un miliard

Compania Municipală Termoenergetica, instituție subordonată Primăriei Capitalei, a ajuns la o datorie uriașă către Electrocentrale București (ELCEN) a transmis furnizorul de agent termic, în...

6 piese de mobilier esențiale în amenajarea unei camere pentru tineret

Cu siguranță, amenajarea unei camere pentru tineret este o sarcină care necesită atenție și creativitate....
Ultima oră
Pe aceeași temă