„Nu e nevoie să ai bani la tine și poți fi sigur că șoferul n-o să te refuze, nici pe motiv că e cursa prea scurtă, nici pe motiv că n-are drum în acea parte a orașului“. Astfel a descris Smiley avantajele de a apela la serviciile de ride-sharing, în comparație cu cele ale taximetriștilor.
Pentru a fi și mai convingător, cunoscutul artist a apărut ieri, în centrul Bucureștiului, în postura de prim-beneficiar, în România, al unei firme de ride-sharing care activează deja în 16 țări din Europa, din Orientul Mijlociu și din Africa, și care va activa, de acum înainte, și în România.
Noul serviciu este oferit clienților români prin intermediul aplicației Yango, pusă la punct de grupul Yandex. Andrei Voicu, manager pentru România și Republica Moldova al acestei companii, a promis că noile servicii vor fi oferite la prețuri competitive.
„De la cinci lei pe kilometru, care vor include rezervarea mașinii, o distanță de trei kilometri și o durată a cursei de șapte minute. De exemplu, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, iar din Piața Muncii în Pipera circa 11,50 lei – față de 27 de lei la competitori. Clienții vor putea ajunge de la Aeroportul Otopeni până în Piața Universității cu aproximativ 35 de lei“, a spus Andrei Voicu.
Pentru folosirea acestui serviciu de transport, clienții trebuie să-și descarce de pe internet o aplicație gratuită și să se înregistreze în ea cu un număr de card bancar. Plata cursei se face direct de pe card și nu e nevoie să se dea bani șoferului – ca în cazul firmelor de taxi.
Smiley a amintit și un alt avantaj al acestor servicii de transport – acela că clientul poate ieși să bea un pahar de vin în oraș și apoi va fi adus acasă în condiții de siguranță. Tot din această categorie, a siguranței serviciilor, face parte și posibilitatea ca un beneficiar înregistrat în această aplicație să poată comanda o mașină cu șofer pentru un alt membru al familiei sale, inclusiv pentru copii.
Șoferii nu sunt angajați ai noii firme, ci ai unor companii de transport care au deja vechime în România și care au devenit firme partenere în acest sistem. În privința mașinilor puse la dispoziția clienților, ele au o vechime medie de cinci ani.
Ca și în cazul altor firme de ride-sharing, șoferilor li se pot pune calificative de către clienți.