Adidas a pus capăt parteneriatului cu Kanye West, afirmând că „nu tolerează antisemitismul”, după ce rapperul a fost suspendat de pe Instagram și Twitter din cauza unor postări ofensatoare.
Brandul sportiv german a declarat că recentele comentarii și acțiuni ale lui West, care și-a schimbat oficial numele în Ye, au fost „inacceptabile, pline de ură și periculoase, iar acestea încalcă valorile companiei de diversitate și incluziune, respect reciproc și corectitudine”, notează The Guardian.
Compania a declarat că va suporta o lovitură „pe termen scurt” de 250 de milioane de euro (217 milioane de lire sterline) din veniturile sale pentru acest an, după ce a decis să oprească activitatea mărcii cu efect imediat. Compania urmează să înceteze producția de articole sub marca Yeezy a lui West și să oprească toate plățile către muzician și companiile sale.
În 2020, parteneriatul a adus venituri de aproape 1,7 miliarde de dolari pentru Adidas, potrivit Bloomberg, și urma să expire în 2026.
Pierderea veniturilor va fi o lovitură pentru Adidas, care a avertizat recent că marjele sale de profit și vânzările au fost afectate, deoarece stocurile s-au acumulat în depozite din cauza încetinirii cererii consumatorilor.
Averea personală a lui West va fi, de asemenea, probabil afectată, Forbes anunțând că artistul are acum 400 de milioane de dolari, în scădere de la 2 miliarde de dolari în lista realizată de revistă în acest an. West a susținut că afacerea cu Adidas valora mai mult de 4 miliarde de dolari, iar calculele Forbes au fost greșite.
West a fost asociat anterior cu Nike timp de ani de zile, scoțând Air Yeezy în 2009, dar s-au despărțit în 2013, împrumutându-și în schimb numele pentru Adidas. Au lansat împreună primul lor pantof, Yeezy în 2015 – un parteneriat care l-a ajutat să devină miliardar.
Colaborarea – care se pare că a fost eliminată de pe site-ul Adidas cu efect imediat – a cuprins îmbrăcăminte sport, jachete și adidași.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!