ANPC continuฤ acศiunile. A controlat peste 300 de magazine รฎn ultimele 10 zile.
„A continuat, รฎn acelaศi ritm susศinut, seria de controale รฎntreprinse de Autoritatea Naศionalฤ pentru Protecศia Consumatorilor (ANPC) la magazinele marilor lanศuri de retail, รฎn ultimele 10 zile, รฎn care comunicarea instituศiei a fost mult diluatฤ, din respect faศฤ de situaศiile tragice prin care trec milioane de oameni din cauza conflictului armat din Ucraina.
Dar pentru cฤ publicul din Romรขnia trebuie sฤ cunoascฤ, รฎn continuare, realitatea de pe piaศa noastrฤ, ANPC reia prezentarea concluziilor verificฤrilor extinse la nivelul รฎntregii ศฤri, din hipermarketuri ศi supermarketuri. Acestea fac parte dintr-o tematicฤ de control naศionalฤ, iniศiatฤ de preศedintele ANPC, Horia Constantinescu, ศi coordonatฤ de directorul general, Paul Anghel, care presupune aplicarea unei abordฤri unitare, la nivelul tuturor judeศelor, a modului de a verifica felul รฎn care sunt respectate prevederile legii รฎn domeniul protecศiei consumatorilor de cฤtre operatorii economici.
โ Am continuat acศiunile de control รฎn liniศtea demnฤ de drama pe care Ucraina o trฤieศte. ศi noi alฤturi de ea.
Am tฤcut din respect, dar am continuat acศiunile din acelaศi respect: pentru cetฤศenii noศtri, consumatori europeni!
Avem deja rezultate pozitive! AMRCR, structura asociativฤ a marilor retaileri, a hotฤrรขt sฤ รฎnceapฤ o evaluare a pieศei ศi sฤ demareze, รฎmpreunฤ cu ANPC, un nou tip de abordare!
Vom reveni cu detalii!
Pรขnฤ atunci, noi suntem aici sฤ protejฤm consumatorii, chiar dacฤ asta poate pฤrea o atitudine prea durฤ pentru cei obiศnuiศi cu autoritฤศi mai puศin fermeโ โ Horia Constantinescu, preศedinte ANPC.
Astfel, รฎn perioada 23 februarie-4 martie 2022, s-au desfฤศurat nu mai puศin de 334 acศiuni de control,la magazine aparศinรขnd lanศurilorMega Image, Carrefour, Lidl, Penny, Profi, Kaufland, Auchan, Selgros ศi Cora, la care s-au รฎnregistrat abateri, ceea ce a determinat aplicarea urmฤtoarelor sancศiuni:
- 384 amenzi contravenศionale รฎn valoare totalฤ de 3,9 milioane lei ศi 123 avertismente
ศi mฤsurile complementare de:
- oprire definitivฤ de la comercializare ศi retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare cu deficienศe, respectiv produse รฎn valoare de aproximativ 150.000 lei
- oprire temporarฤ a activitฤtii ศi prestฤrii serviciilor pรขnฤ la remedierea deficienศelor pentru 68 de unitฤศi
- 3 propuneri de รฎnchidere temporarฤ a unitatii pe o duratฤ de cel mult 6 luni
- 30 propuneri de รฎncetare a practicii incorecte
Dintre cele mai frecvente nereguli constatate, menศionฤm:
– comercializarea unor produse รฎn afara datei durabilitฤศii minimale, รฎn 30 de unitฤศi
– comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificatฤ ศi cu acumulฤri de gheaศฤ รฎn ambalaj)
– comercializarea unor fructe ศi legume cu modificฤri organoleptice evidente ศi urme de mucegai, รฎn 78 de magazine
– comercializarea a diverse produse alimentare fฤrฤ informaศii privind data ศi ora deschiderii ambalajului
– lipsa afiศฤrii alergenilor pe etichetele unor produse alimentare
– utilizarea unor vitrine frigorifice sau congelatoare cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzurฤ, depreciate, pฤtate, cu praf รฎn strat grosier, ruginฤ, vopsea exfoliate, cu insecte moarte, resturi ศi reziduri alimentare, รฎn 58 de unitฤศi
– nerespectarea regimului de temperaturฤ pentru pฤstrarea preparatelor, รฎn 26 de magazine
– utilizarea unor spaศii de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperaturฤ sau al gradului de uzurฤ al aparaturii, รฎn 37 de locaศii
– utilizarea unor cuptoare neigienizate, prezentรขnd un strat gros de arsurฤ ศi grฤsimi, precum ศi a unor tฤvi neigienizate sau deteriorate, รฎn 24 de unitฤศi
– existenศa pavimentului neigienizat, รฎn magazine, cu un strat de praf gros, grฤsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat
– comercializarea unor mฤrศiศoare din argint, fฤrฤ a deศine autorizaศie pentru comerศul obiectelor din metale preศioase, รฎn 6 unitฤศi
– deficienศe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mฤrfurilor, la data durabilitฤศii minimale sau la preศul unitar
– practici comerciale รฎnศelฤtoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevฤrate comparรขnd preศurile din magazin
– neconcordanศฤ รฎntre preศul la raft ศi cel de la casa de marcat, รฎn 36 de magazine
– nerespectarea prevederilor legale รฎn ceea ce priveศte promoศiile
– comercializarea unor produse nesigure sau utilizarea, รฎn zona gastro, a unor procedure nesigure de preparare
– comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorat,” transmite ANPC รฎntr-un comunicat de presฤ.
Urmฤreศte Romรขnia Liberฤ ศi pe Twitter, Facebook ศi Google News!