Explicația a fost prezentată de prim-adjunctul STS, general de brigadă Sorin Bălan, la audierile din Comisia pentru apărare. „Accesarea informaţiilor de localizare a fost disponibilă în sistem de la primul apel – 11.05 – iar deschiderea aplicaţiei de localizare pentru prima dată la operatorul de la Poliţie s-a realizat la 12.08. Au fost solicitări ale operatorului de la Poliţie de a asigura sprijin privind utilizarea aplicaţiei de vizualizare a proiecţiei informaţiilor, ceea ce s-a şi realizat, ultimul sprijin fiind la 12.32”, a afirmat Bălan.
Serviciul nu a furnizat cele trei adrese greşite către Poliţie, pentru că, în cazul apelurilor iniţiate de pe un telefon mobil, informaţia este grafică.”Noi nu furnizăm adrese poştale pentru agenţiile specializate de intervenţie decât în situaţiile în care apelul la 112 este realizat de pe un telefon fix. Noi nu am furnizat cele trei adrese. Nici nu putem. Vreau să vă informez că informaţia de localizare preluată de la operatorii de telefonie mobilă este afişată într-un format grafic atât la operatorul STS, cât şi la toate celelalte agenţii, inclusiv la Poliţie”, a precizat Sorin Bălan.
Pperatoarele STS au iniţiat nouă apeluri pe telefonul victimei pentru a putea afla informaţii de localizare mai clare. ”Din păcate, telefonul era închis”, a adăugat Bălan.