Un elicopter românesc a pierdut un motor în timpul unui exercițiu internațional la care participau membri ai Forțelor Speciale. Pilotul a reușit să stabilizeze aparatul IAR Socat fără să provoace victime.
Un elicopter IAR 330 SOCAT al Forțelor Aeriene Române a pierdut unul dintre motoare chiar în timpul unui exercițiu internațional, potrivit Știrilor TVR.
Nici un militar care participa la manevrele internaționale nu a fost rănit.
Potrivit sursei citate, incidentul a avut loc în urma cu o lună, la exercițiul internațional Junction Strike. Chiar dacă din elicopter au coborât mai mulți militari, în rapel, iar aceștia se aflau aproape de aparat în momentul incidentului, nimeni nu a fost rănit.
Potrivit Ministerului Apărării, zborul cu aparatele IAR 330 a fost reluat abia după verificarea întregii flote.
George Ciochină este fost pilot militar. Are peste 4.000 de ore de zbor, foarte multe chiar pe elicoptere IAR 330 Puma sau IAR 330 Puma- SOCAT. El spune că, în ciuda vechimii, elicopterele Forțelor Aeriene sunt foarte sigure și ușor de întreținut.
Aparatele au fost construite în România, la IAR Brașov, și tot acolo sunt duse ori de câte ori procedura de întreținere o cere.
Elicopterele cel mai recent intrare în dotare au fost produse în 1994.
Elicopterele IAR 330 Puma- SOCAT au fost modernizate împreună cu firma israeliană Elbit. Programul a adus avionică nouă și armament pentru 24 de aparate IAR 330 Puma, s-a finalizat în 2005 și a costat în jur de 200 de milioane de dolari.