Președintele PSD, Marcel Ciolacu, susține că trenurile cu hidrogen nu reprezintă o prioritate pentru România.
Întâi, trebuie să rezolvăm problemele din satele românești, spune liderul PSD.
Marcel Ciolacu consideră că trenurile rapide ar rezolva problemele României în domeniul transporturilor feroviare.
„Eu nu sunt de acord cu trenul pe hidrogen cum nu există niciunde în Europa.. Am rezolvat toate problemele în satele românești? Trenurile rapide rezolvă problema. Să văd mai întâi trenurile acelea în Germania” a spus Marcel Ciolacu, marți seara, la TVR 1, conform jurnalul.ro.
Ciolacu ar fi interesat de trenurile cu hidrogen dacă s-ar fabrica în regiunea României
Președintele PSD a mai spus că România și-ar putea modifica strategia dacă trenurile ar fi fabricate în regiune.
„De ce să nu facem o fabrică aici, în România? Să facem un hub aici, în Europa de Est, asta-i altă problemă”, a precizat Marcel Ciolacu.
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a lansat dezbaterea despre trenurile pe hidrogen. Trenul are zero emisii poluante și o autonomie de 1.000 de kilometri. Trenul pe hidrogen este conceput pentru căile ferate fără electricitate, acoperite în prezent de trenuri diesel.
Trenurile alimentate cu hidrogen pot fi o soluție perfect funcțională pe majoritatea liniilor neelectrificate din România, având o autonomie de 1.000 km cu un singur „plin”, susține grupul francez Alstom, care este, de altfel, și producătorul singurului astfel de tren din lume operațional în prezent, potrivit bizbrasov.ro.
Potrivit sursei citate, autoritățile române iau în calcul achiziția a 12 trenuri pe hidrogen pentru un program-pilot destinat liniei București-Pitești, care ar urma să fie lansat în 2024. Costurile sunt estimate la 11,5 milioane de euro pentru un automotor, iar întregul proiect, inclusiv modernizarea liniei feroviare, are o valoare de 382 milioane de euro, potrivit Programului Național de Redresare și Reziliență.
Primul tren alimentat cu hidrogen, Coradia iLint, a parcurs 200.000 km în ultimii doi ani, în teste încheiate în Germania, Austria și Olanda.
Alstom asigură de 17 ani mentenanța trenurilor de metrou din București și s-a înscris la licitația pentru aceste servicii pentru următorii ani. Investițiile grupului prevăd printre altele dezvoltarea unor centre de control al traficului, Alstom urmând să pună în funcțiune, la Simeria, al doilea astfel de centru din România, după cel de la Arad. O unitate similar va fi construită și la Brașov, conform mediamon.ro.