Consiliul Concurenței (CC) a aplicat amenzi de peste 40 de milioane de euro în 2014, în creștere cu aproape 100% față de anul anterior, potrivit președintelui instituției, Bogdan Chirițoiu.
”Suntem undeva la peste 40 de milioane de euro. Cea mai mare, evident, a fost cea legată de lanțurile de magazine care comercializau alimente și, în afară de asta, a mai fost o amendă substanțială împotriva agențiilor de publicitate. Și una mare, tot de trei milioane de euro, împotriva unor companii care s-au înțeles pentru trucarea unor licitații la Romgaz”, a spus președintele Consiliului Concurenței, citat de Agerpres.
Totuși, Chirițoiu a spus că de cele mai multe ori anemzile aplicate sunt contestate.
”Noi luăm decizia, durează redactarea ei, iar companiile trebuie să plătească sau să decidă să conteste de-abia după ce primesc motivarea. Doar agenţiile media, de exemplu, şi-au primit motivările. Companiile din retailul alimentar nu au primit, de exemplu, motivările, deci nu au avut ocazia încă să conteste", a explicat Chiriţoiu, scrie Capital.ro.