12.6 C
București
luni, 21 octombrie 2024
AcasăSpecialTVR apelează la avocați pentru a-şi recupera banii din publicitate

TVR apelează la avocați pentru a-şi recupera banii din publicitate

Televiziunea Română vrea să apeleze la case de avocatură pentru recuperarea debitului neîncasat în baza contractului de vânzare a spaţiului de publicitate încheiat cu Splendid Media, a cărui vechime este mai mare de trei ani, potrivit unei hotărâri recente a Consiliului de Administraţie (CA) al TVR.

Astfel, până pe 30 septembrie, Compartimentul Juridic şi Departamentul Economic din TVR vor prezenta Consiliului de Administraţie (CA) un document ce trebuie să conţină "propunerea unor case de avocatură care să formuleze un punct de vedere privind căile de recuperare a debitului neîncasat în baza contractului încheiat cu Splendid Media SA, a cărei vechime este mai mare de trei ani".

De asemenea, Compartimentul Juridic al TVR trebuie să prezinte CA măsurile legale care pot fi luate împotriva persoanelor răspunzătoare de nerecuperarea debitelor.

Pe de altă parte, într-un comunicat remis MEDIAFAX pe 19 septembrie, Sindicatul pentru Unitatea Salariaţilor TV din TVR (SPUSTV), principalul sindicat din TVR, l-a acuzat pe Stelian Tănase, preşedintele-director general al instituţiei, pentru modul în care a vrut să gestioneze situaţia cu Splendid Media.

SPUSTV a spus că, deşi acuză CA că i-a blocat iniţiativele de reorganizare a Televiziunii Române, Stelian Tănase ar trebui să le mulţumească membrilor Consiliului de Administraţie că au anulat încercarea Direcţiei Economice, aflată sub directa coordonare a lui Tănase, "de a comite una din cele mai mari ilegalităţi din istoria unei instituţii publice şi anume renunţarea la demersurile legale şi obligatorii de a se recupera 24,5 milioane de lei de la Splendid Media".

Pe 27 septembrie 2011, Consiliul de Administraţie al TVR a decis renunţarea la contractul cu regia Splendid Media, de vânzarea spaţiului de publicitate ocupându-se ulterior Direcţia de Marketing şi Vânzări a Televiziunii Române. "TVR are de recuperat de la Splendid Media, care a gestionat vânzarea spaţiului de publicitate la televiziunea publică până în anul 2011, 29.704.563 de lei. Suma reprezintă contravaloarea facturilor fiscale, la care se adaugă penalităţile, conform contractului de cesionare a gestionării spaţiului de publicitate semnat între cele două părţi la data de 25 martie 2009", preciza atunci TVR.

De altfel, problemele TVR cu Splendid Media au fost remarcate şi de Curtea de Conturi în raportul său public pe anul 2012, care a fost aprobat pe 19 decembrie 2013. Curtea de Conturi a constatat neefectuarea de către SRTv a tuturor demersurilor legale pentru recuperarea debitului, în sumă de 24.858.000 lei (16.027.000 lei debit şi 8.830.000 lei penalităţi), datorat de SC Splendid Media SA în urma derulării contractului de vânzare a spaţiului publicitar al TVR.

Din totalul datoriei de 24.858.000 lei, la data de 31 decembrie 2012, înregistrau vechime mai mare de 3 ani creanţe aparţinând SRTv către SC Splendid Media SA în sumă de 2.754.000 lei, pentru care dreptul de acţiune s-a prescris.

Totodată, Curtea de Conturi a constatat că SRTv nu a mai calculat, nu a înregistrat şi nu a mai emis facturi fiscale pentru penalizări de întârziere începând cu luna septembrie 2011 şi până la data efectuării misiunii de audit. În timpul acţiunii de audit s-a procedat la calcularea, până la data de 31 mai 2013, a acestor penalităţi de întârziere, rezultând astfel suma de 10.697.000 lei.

În acest caz, Curtea de Conturi a recomandat luarea măsurilor legale în vederea încasării datoriilor pe care le are SC Splendid Media SA către SRTv. "În acest sens, vor fi întreprinse demersurile legale prin intermediul instanţelor judecătoreşti, îndreptate împotriva societăţii comerciale debitoare", spune Curtea de Conturi.

Curtea de Conturi a recomandat ca, în cazul sumelor imposibil de recuperat din cauza prescrierii dreptului legal de acţiune, să se procedeze la identificarea persoanelor din cadrul Televiziunii Române din cauza cărora nu s-a acţionat în termenul legal pentru efectuarea demersurilor de recuperare, "urmând ca SRTv să ia măsuri de atragere a răspunderii şi de recuperare de la aceştia a sumelor respective".

Consiliul de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune (SRTv) a decis, în noiembrie 2012, înfiinţarea unei societăţi comerciale cu capital format 100% din active TVR care să se ocupe de vânzarea spaţiului publicitar al Televiziunii Române. În acest sens, Consiliul de Administraţie a decis anularea procedurii de licitaţie pentru achiziţionarea serviciilor de gestionare şi vânzare a spaţiului publicitar al Televiziunii Române şi crearea unei comisii care să pregătească un proiect în vederea înfiinţării unei regii cu capital 100% TVR. "European Broadcasting Union (EBU) recomandă, de altfel, vânzarea spaţiului de publicitate prin intermediul unei regii proprii, care să funcţioneze autonom, după regulile pieţei. Multe dintre televiziunile publice din Europa, precum cele din Italia, Austria, Germania sau Belgia, au regii proprii de vânzare a spaţiului de publicitate".

Cele mai citite

Sabrina Ionescu câștigă primul titlul al carierei! New York Libery e campioana Americii

New York Liberty, echipa la care evoluează Sabrina Ionescu, a câștigat primul titlu din istoria sa în WNBA, impunându-se cu 3-2 în finala împotriva...

România – Kosovo. 40.000 de bilete vândute pentru duelul decisiv din Nations League

Peste 40.000 de bilete au fost deja vândute pentru meciul România - Kosovo, care va decide câștigătoarea grupei C2 din Nations League. Partida se...

România scapă de Naomi Osaka la Billie Jean King Cup. Japoneza se retrage din turneu

Naomi Osaka, tripla campioană de Grand Slam, a anunțat că nu va participa la turneul final al Billie Jean King Cup din cauza unei...
Ultima oră
Pe aceeași temă