14.8 C
București
marți, 30 aprilie 2024
AcasăSpecialVești îmbucurătoare pentru presa scrisă. Câți români citesc ziarele

Vești îmbucurătoare pentru presa scrisă. Câți români citesc ziarele

În mediul urban presa scrisă este citită de peste 35 % din populația satelor, în timp ce în mediul urban peste 60% din oameni citesc ziare, potrivit Studiului Național de Audiență (DNA) publicat, joi, de Biroul Român de Audit Transmedia. 

Rezultatele publicate astăzi confirmă primele rezultate cu privire la mediul rural, tendințele și evoluțiile cu privire la consumul media din zonă rurală fiind similare mediului urban, dar la un nivel de penetrare la puțin peste jumătate față de mediul urban.  

58 % din populația între 17-74 de ani citește ziarul
  
Astfel, cele mai recente date de audiența pentru presă scrisă reflectă faptul că 7,3 milioane de persoane, adică 58% din populația între 14-74 ani din România, citesc curent cel puțin o publicație. Dintre aceștia, 69% provin din mediul urban și 31% din mediul rural.

Raportat la profilul publicului cititor, diferențele dintre preferințele celui din mediu urban și rural nu diferă foarte mult sub raportul genului, vârstei sau a educației. În timp ce femeile preferă revistele, bărbații citesc în mai mare măsură presă cotidiană și publicațiile locale (în cea mai mare parte tot publicații cotidiene), tendința manifestându-se mai pregnant în mediul rural. 

Publicații locale vs. cele naționale
  
Tinerii sub 24 de ani preferă revistele atunci când citesc, în timp ce persoanele între 35 și 54 de ani citesc cu precădere cotidiene, iar persoanele peste 64 de ani citesc puțin, și în special reviste. Așa cum este deja cunoscut, interesul publicului pentru lectură presei crește odată cu nivelul educației persoanelor. În cazul mediului rural, se observă în mod special o preferința mult mai mare în comparație cu cea din mediul urban spre lectura presei în cazul persoanelor cu educație superioară. Ca o tendința generală, se poate observă că publicul cititor din mediul rural preferă presă locală celei naționale, în mai mare măsură decât publicul din mediul urban. 

Populația nu cumpără ziare
  
În ceea ce privește banii pe care oamenii îi alocă achiziționării de ziare și reviste, datele SNA arată că populația din mediul rural cheltuie mai puțin decât cea din mediul urban, 54% dintre cei intervievați declarând că nu au cumpărat nicio publicație în ultima luna, spre deosebire de 32% în mediul urban. Cu toate acestea, 7% din populația de la sate are cel puțin un abonament la un ziar și 4% abonament la o revistă, procentul acestora reducându-se la jumătate în mediul urban. 

Studiul Național de Audiența furnizează rezultate de audiența pentru presă scrisă din România și reprezintă pentru piață de media și publicitate sursă unică a informațiilor referitoare la performanțele presei scrise utilizate în tranzacționarea spațiului publicitar.  

SNA este realizat pentru populația rezidență din România cu vârstă între 14-74 ani (15.539.399 persoane conform INSSE a€“ 1 ianuarie 2014). Acesta este realizat pe bază unui eșantion reprezentativ de 16.646 persoane, cu o marjă de eroare maximă de +/- 0.76%, la 95% interval de încredere. Studiul a fost realizat în perioadă noiembrie 2013 a€“ mai 2015, în parteneriat cu 3 companii de cercetare: GfK România, CCSAS și Metro Media Transilvania. 

Cele mai citite

Programul apă-canal de la Fondul de Mediu a fost fraudat! Președintele AFM confirmă dezvăluirile PUTEREA

Președintele Administrației Fondului de Mediu, Laurențiu Neculaescu, confirmă dezvăluirile PUTEREA legate de fraudele masive cu finanțare prin AFM pentru programul apă-canal. Conducerea Administrației Fondului...

Rețetă de mici de 1 Mai, de pe vremea bunicilor. Așa faci cei mai gustoși mititei

Ziua de 1 mai sau 1 mai muncitoresc se sărbătorește neapărat cu o porție de mici. Dacă nu vei avea unde să îi servești,...
Ultima oră
Pe aceeași temă