Cel mai grav accident aviatic din istoria României rămâne cel de la Balotești, din 1995, însă de atunci și până în prezent mai multe accidente cu avioane ușoare au avut loc. În ultimii 5 ani nu mai puțin de 8 astfel de aeronave s-au prăbușit.
Cel mai recent accident aviatic a avut loc sâmbătă, 1 august 2015, când un avion utilitar împăștia ierbicid. Avionul s-a prăbușit în apropierea unei comune din județul Brăila, într-o orezărie. Pilotul a decedat după accident. Din 2011 și până anul acesta s-au prăbușit 8 aeronave usoare, conform Agerpres.
Citește și Avion de mici dimensiuni, PRĂBUŞIT în Brăila. Pilotul aeronavei a MURIT
Accident Apuseni – 20 ianuarie 2014: Un avion ușor, de mici dimensiuni, care transporta o echipă medicală, s-a prăbușit între Abrud și Câmpeni, în zona Pasului Ursoaia din județul Cluj. Avionul aparținea Agenției Naționale de Transplant și se îndrepta către Oradea pentru o prelevare de organe. La bordul aparatului, pilotat de Adrian Iovan, se mai aflau copilotul, o femeie (medic rezident) și patru medici de la Institutul Clinic Fundeni, Elias și Floreasca. Pilotul Adrian Iovan și femeia (medic rezident) au murit, iar ceilalți au fost răniți, copilotul fiind în stare gravă. Dosarul accidentului a fost înregistrat pe rolul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, deoarece primele informații arătau că acesta ar fi avut loc pe raza județului Alba.
Aeroclub Târgu Mureș – 3 decembrie 2013: Un avion de zbor ultraușor s-a prăbușit în zona Aeroclubului Târgu Mureș, în aparat fiind o persoană care a reușit să iasă din aparat înainte ca acesta să ia foc. Pilotul a primit îngrijiri medicale, iar incendiul a fost lichidat.
Alba Iulia – 21 iunie 2013: Un avion de agrement de mici dimensiuni a aterizat forțat pe o pășune de pe raza localității Teleac de lângă Alba Iulia, din cauza unei defecțiuni la motorul aparatului. La bordul acestuia se afla o singură persoană, un om de afaceri din Alba Iulia, în vârstă de 57 de ani, care a suferit mai multe fracturi.
Bănești – 17 iunie 2012: Un avion de mici dimensiuni, care participa la un miting aviatic, s-a prăbușit, în apropiere de aerodromul din localitatea prahoveană Bănești. Pilotul a murit carbonizat după ce, în urma impactului cu solul avionul a explodat și a luat foc.
Șirna – 12 iulie 2011: Un avion de mici dimensiuni, având două persoane la bord, s-a prăbușit în zona localității prahovene Șirna. În urma impactului aparatului cu solul, o persoană a decedat, iar cealaltă a fost rănită grav.
Baru – 13 iunie 2011: Un aparat de zbor de mici dimensiuni, închiriat de către un om de afaceri german de la o companie de profil din Alba, pentru o cursă Deva-Alba Iulia, a fost dat dispărut. A doua zi după incident, avionul a fost găsit prăbușit, iar pilotul mort, într-o pădure din apropierea comunei Baru din județul Hunedoara.
Scânteiești – 19 mai 2011: Un bărbat a murit, după ce s-a prăbușit cu motodeltaplanul, lângă localitatea Scânteiești, județul Galați, în apropierea poligonului militar de la Mălina. Polițiștii de frontieră prezenți la fața locului au descoperit, atașate pe lateralele deltaplanului, niște polițe din aluminiu, care prin balansare pot arunca la sol pachete cu țigări.
Însă cel mai grav accident de acest gen a avut loc la 22 februarie 1996, atunci când au murit nouă persoane. Un avion AN-24, aparținând Autorității Aeronautice Civile Române, aflat în zbor tehnic, s-a prăbușit la 15 km Nord-Est de Aeroportul Baia Mare. Cei șase ocupanți, trei membri ai echipajului și trei tehnicieni, au decedat. De asemenea, impactul cu solul a provocat accidentarea mortală a trei lucrători ai unei cariere de piatră.
În istoria aviației românești, cel mai grav accident a fost cel de la Balotești, cu doar un an înaintea celui de la Baia Mare. Atunci un avion de linie s-a prăbușit cu cele 60 de persoane la bord. Nu au existat supraviețuitori.