11 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăFostul șef al CFR SA, audiat la DNA după ce a fost...

Fostul șef al CFR SA, audiat la DNA după ce a fost demis de ministrul Cuc

Constantin Axinia, fostul șef al CFR SA schimbat săptămâna trecută de Consiliul de Administrație controlat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a ajuns marți dimineață la DNA.

El a declarat că este audiat de procurori în condițiile în care a fost schimbat pentru că ar fi refuzat să semneze contractul de modernizare a tronsonului de cale ferată Braşov-Sighişoara deoarece acesta este contestat în instanță.

Potrivit clubferoviar.ro, fostul director al companiei de infrastructură feroviară, Constantin Axinia, a acuzat că a fost schimbat din funcție deoarece a refuzat semnarea contractului cu asocierea RailWorks, deși chiar el a admis că din punct de vedere legal putea face acest lucru.

“Domnul ministru (Răzvan Cuc – n.red.) mi-a spus să fac ceva şi nu am făcut: de semnat un contract fără să aştept o hotărâre a instanţei definitivă, ca să pot semna un contract. Pe legislaţie puteam să semnez contractul, dar intram sub incidenţa unei alte legi care spunea că dacă instanţa superioară anulează hotărârea de tribunal voi fi pasibil de o amendă cuprinsă între 1-3% din valoarea contractului”, a spus Axinia, potrivit clubferoviar.ro.

Axinia a fost înlocuit în fruntea CFR SA de Marius Chiper. Cu o zi înainte de schimbarea din funcție a lui Constantin Axinia, ministrul Răzvan Cuc se arătase nemulțumit că acesta nu a reușit restructurarea companiei de stat în termenul stabilit și declarase: „Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de Administraţie îl înlocuieşte”.

Constantin Axinia a declarat, însă, potrivit Hotnews.ro, că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiţii în valoare de sute de milioane de euro.

În replică la acuzațiile lui Axinia, înlocuitorul său din fruntea companiei de stat a spus că CFR SA trebuie și este îndreptățită să semneze contractul pentru modernizarea tronsonului Braşov-Sighişoara, loturile 1 (Braşov – Apaţa) şi 3 (Caţa – Sighişoara), dacă nu vrea să piardă finanțarea europeană de 800 de milioane de euro, oferită prin programul CEF – Connecting European Facilities. „Dacă nu dorim să luăm banii de la Comisia Europeană şi ne asumăm că acest contract va fi finanţat din bugetul de stat putem să mai aşteptăm cât vrem”, a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA, potrivit Agerpres. Acesta a răspuns astfel acuzațiilor făcute de către fost șef al companiei, Constantin Axinia, care a reclamat faptul că a fost schimbat din funcție deoarece nu a vrut să semneze acest contract. CFR SA a scos la licitație modernizarea celor două tronsoane cu o lungime cumulată de 86 de kilometri încă din decembrie 2016. A urmat apoi o luptă continuă în instanță între companiile, care s-au înscris la licitație. 

Cele mai citite

VIDEO. Protestele studențești de susținere a Palestinei se intensifică în universități mari din întreaga lume

Mişcarea studenţească împotriva ofensivei israeliene în Fâşia Gaza continuă în întreaga lume: pornind de la campusurile americane şi fiind uneori ţintă a represiunii poliţieneşti, a...

Pastorala de Paște a patriarhului Daniel

În lucrarea Domnului Nostru Iisus Hristos, vindecarea de o boală trecătoare nu este totul şi nu este ultimul scop al venirii Lui în lume,...

Mihai Viteazul a fugit ca Vijelie de pe cortul de AUR, ca să-i facă loc lui Uraganul să împartă Salam pentru adepții partidului

Ilustra'ieȘ Marian Avramescu Pentru a elimina orice urmă de revoltă ale fanilor marilor domnitori ai principatelor române, istoria se poate modifica, de dragul adepților...
Ultima oră
Pe aceeași temă