16.2 C
Bucureศ™ti
miercuri, 9 octombrie 2024
AcasฤƒSpecialFlaminia se รฎntoarce

Flaminia se รฎntoarce

Nava Flaminia, denumitฤƒ de presa  internaลฃionalฤƒ ”bombฤƒ plutitoare”, se reîntoarce în România, peste câteva zile. Portcontainerul care a luat foc ลŸi a explodat, acum doi ani, a fost descฤƒrcat de deลŸeuri în portul Constanลฃa ลŸi în Danemarca.

”Dupฤƒ finalizarea operaลฃiunilor de descฤƒrcare deลŸeuri ลŸi decontaminare, derulate în Danemarca, urmeazฤƒ sฤƒ soseascฤƒ în Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. în jurul datei de 15 februarie 2014, în vederea operaลฃiunilor de reparaลฃii ลŸi construcลฃii contractate cu clientul societฤƒลฃii noastre. Lucrฤƒrile sunt programate a se finaliza la finele lunii mai 2014”, au anunลฃat reprezentanลฃii societฤƒลฃii. Nava, fiind decontaminatฤƒ ลŸi neavând deลŸeuri la bord, a fost scoasฤƒ de autoritฤƒลฃile competenลฃe germane ลŸi daneze de sub incidenลฃa Regulamentului EU 1013/2006 privitor la expedierea deลŸeurilor. ”În consecinลฃฤƒ, agentul navei ce acลฃioneazฤƒ în numele armatorului ลŸi îl reprezintฤƒ în relaลฃiile procedurale cu instituลฃiile statului va face demersurile procedurale pe lângฤƒ autoritฤƒลฃile române competenลฃe, în vederea intrฤƒrii în ลŸantierul naval”, au mai precizat reprezentanลฃii ลŸantierului. DMHI are încheiat în acest sens un contract cu clientul sฤƒu din Germania.

Episodul Danemarca

Portcontainerul Flaminia a acostat pentru prima datฤƒ în mai 2013 în portul Constanลฃa. Reprezentanลฃii firmei care opereazฤƒ nava Flaminia, sub pavilion german, au primit, marลฃi, avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deลŸeuri care se aflฤƒ pe vas, însฤƒ autoritฤƒลฃile române nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deลŸeuri pe care le-au declarat „import ilegal”, a declarat preลŸedintele Agenลฃiei Naลฃionale pentru Protecลฃia Mediului, Mihail Fâcฤƒ. Acesta a precizat cฤƒ cele 14.000 de tone de deลŸeuri declarate „import ilegal” vor trebui sฤƒ fie preluate de cฤƒtre statul german. În aceste condiลฃii, armatorul a plecat cu nava din România ลŸi a ajuns în Danemarca, unde s-a derulat ultima parte a contaminฤƒrii. Nu se ลŸtie încฤƒ exact dacฤƒ preลฃul cerut de partea românฤƒ ar fi fost mai mare decât cel cerut de danezi (deลŸi este greu de crezut) sau dacฤƒ s-a încercat descฤƒrcarea în România a câtorva mii de tone de deลŸeuri toxice, care nu au fost declarate. „Cantitatea de deลŸeuri descฤƒrcatฤƒ de pe nava MSC Flaminia este mult mai mare decât cea estimatฤƒ iniลฃial. Acest lucru a fost confirmat ลŸi de alte insituลฃii abilitate. DeลŸeurile în plus gฤƒsite pe nava Flaminia nu fac obiectul contractului încheiat între Daewoo Mangalia Heavy Industries ลŸi asociaลฃia formatฤƒ din firmele Uni-Recycling, Setcar ลŸi Glar Construct privind decontaminarea navei. AลŸadar, încฤƒrcฤƒtura navei Flaminia este mai periculoasฤƒ decât se credea iniลฃial”, atrฤƒgea atenลฃia, în august anul trecut, senatorul  de Constanลฃa Gigi Chiru.

Decontaminare în România

Cert este cฤƒ mii de tone de deลŸeuri toxice au fost neutralizate în România, la societฤƒลฃile menลฃionate mai sus. Ppe 10 mai 2013 a fost încheiat un contract de prestฤƒri servicii între DMHI ลŸi aceste societฤƒลฃi, pentru decontaminarea a circa 8.000 tone de fier. Ziarul Obiectiv de Brฤƒila scria, la începutul acestui an, cฤƒ pentru decontaminarea acestora, „Setcar” ลŸi partenerii sฤƒi au amenajat o platformฤƒ specialฤƒ în portul Constanลฃa. „Din pฤƒcate, felul cum s-au derulat lucrurile a fฤƒcut ca aceastฤƒ afacere sฤƒ se termine în pierdere pentru noi”, a declarat Sandu Bฤƒlan, directorul comercial al „Setcar” SA Brฤƒila, pentru sursa citatฤƒ. Din cele 8.000 de tone de fier pe care ar fi trebuit sฤƒ le decontamineze, „Setcar” ลŸi asociaลฃii sฤƒi au finalizat doar 2.162,9 t, dupฤƒ care contractul s-a sistat. Atunci s-a descoperit cฤƒ erau cel puลฃin 14.000 de tone în plus, iar autoritฤƒลฃile de mediu au somat nava sฤƒ pฤƒrฤƒsescฤƒ teritoriul României. „Din punctul nostru nostru de vedere, era bine dacฤƒ s-ar fi gฤƒsit o posibilitate legalฤƒ de a continua aici operaลฃiunile de decontaminare. Banii pe care îi iau cei din Danemarca ar fi putut rฤƒmâne în România”, a mai precizat directorul comercial al „Setcar” Brฤƒila pentru sursa citatฤƒ.

 

Cele mai citite

Zeci de percheziศ›ii la o reศ›ea de cฤƒmฤƒtฤƒri care acordau รฎmprumuturi cu dobรขnzi chiar de 100%

Poliศ›ia Romรขnฤƒ anunลฃฤƒ cฤƒ sunt efectuate, marศ›i dimineaศ›ฤƒ, 37 de percheziลฃii รฎn Ilfov, Dรขmboviลฃa ลŸi BucureลŸti, รฎntr-un dosar รฎn care 10 persoane sunt cercetate...

Armata romรขnฤƒ se va dota cu sisteme radar Sentinel

Departamentul de Stat al SUA a aprobat vรขnzarea de sisteme radar de supraveghere aerianฤƒ Sentinel pentru Romรขnia, a anunลฃat, luni, Ambasada Statelor Unite la...

Gigi Becali a declarat cฤƒ-l aศ™teaptฤƒ pe Nicolae Stanciu la FCSB

Gigi Becali, patronul FCSB, a anunศ›at public cฤƒ รฎl aศ™teaptฤƒ pe Nicolae Stanciu sฤƒ revinฤƒ la echipฤƒ din iarnฤƒ, dupฤƒ ce internaศ›ionalul romรขn ศ™i-a...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ