Primele imagini cu urmaşul lui Gallardo au apărut deja în mediul online, Huracan fiind următorul model lansat de producătorul italian. Premiera mondială va avea loc la Salonul Auto de la Geneva, de peste trei luni.
Vezi în imaginile de mai sus UPDATE FOTO
Primele imagini au fost lansate de publicaţia italiană La Stampa, care ulterior le-a retras de pe net deoarece fotografiile nu erau oficiale. Însă ultimele imagini apărute în mediul online sunt fidele versiunii prezentate în doar trei fotografii, de Lamborghini, pe siteul său oficial.
Dincolo de aspectul vizual, care ar putea primi unele modificări, o noutate o reprezintă numele, iniţial vorbindu-se despre un model Cabrera, ca fiind înlocuitorul lui Gallardo. Numele ales în ultimă instanţă, Huracan, îşi are originea în cuvântul uragan, însă el reprezintă în special numele unui faimos taur din centrul coridelor spaniole.
Noul „taur” al producătorului italian din Sant’Agata Bolognese, va fi mai puternic şi mai sportiv decât Gallardo, iar asta nu doar impresia lăsată de aspectul exterior, cât mai ales prin modul în care se prezintă sub capotă. Motorul V10, de 5,2 litri, disponibil pe actuala generaţie, dar şi pe Audi R8, este mai eficient şi mai puternic, el dezvoltând cu circa 40 CP mai mult decât în prezent. Consumul va fi şi el mai redus, în special datorită masei care a scăzut în greutate, astfel că înlocuitorul lui Gallardo va înghiţi circa 10,7 L/100 km, cam cu 1,5 L mai puţin.
Cifrele absolute sunt sprintul 0-100 km/h, făcut în doar 3,2 secunde, 9,9 secunde pentru 200 km/h, potrivit CAR. Viteza maximă este de 325 km/h, iar pentru frânare în condiţii de siguranţă, la o astfel de viteză, maşina benficiază standard şi de frâne cu discuri ceramice. Pentru astfel de performanţe bolidul este dotat cu o cutie de viteze cu şapte trepte, cu dublu ambreiaj, denumită Lamborghini Doppia Frizione (LDF).
Puterea maximă a maşinii, de 610 CP, poate fi atinsă la 8250 rpm. Modelul a primit şi o reducere semnificativă a emisiilor de CO2, care vor fi situate la 290 g/km, de la 351 g/km.
Modelul va fi disponibil în trei versiuni: Strada, Sport şi Corsa, fiecare urmând să-şi lase amprenta pe interiorul maşinii. Având în vedere preţul de circa 200.000 euro în Europa, interiorul va beneficia de multe materiale premium, precum pielea de Alcantara, inserţiile de carbon sau de aluminiu. Nou este şi display-ul TFT, de 12,3 inci. Publicul va lua contactul cu maşina în premieră mondială, la Salonul Auto de la Geneva, din martie 2014.
Lamborghini Gallardo a fost unul dintre modelele de succes ale producătorului italian, fiind comercializate în cei 10 ani de existenţă peste 14.000 unităţi, o cantitate care nu este neglijabilă pentru un constructor de volume limitate, cu preţuri exorbitante.