Cea mai vândută carte din ultimii 20 de ani, aparţinând unui autor român, este romanul „Biblia pierdută”, de Igor Bergler, care s-a vândut în aproape 51.000 de exemplare în patru luni de la lansare, informează Mediafax.
„Biblia pierdută” a stabilit şi doborât record după record, potrivit editurii RAO.
„După ce a stabilit primul record la prevânzare-cel mai mare din istoria României, peste 10.000 de exemplare, apoi cel de vânzare în primul weekend la apariţia în librării – 3.200 de exemplare, romanul autorului român a devenit cea mai vândută carte la cea de-a 22-a ediţie a Târgului Internaţional de Carte Gaudeamus – cel mai mare târg al României, cu peste 1.600 de exemplare vândute. Tot aici, cei 125.000 de vizitatori ai târgului, au ales «Biblia pierdută» cea mai râvnită carte a acestei ediţii”, spune editura Rao, precizând totodată că acest volum a depăşit 20.000 de fani pe reţeaua de socializare Facebook, un lucru, de asemenea, fără precedent în România.
Editura Rao mai spune că „Biblia pierdută” a înregistrat vânzări record şi de Crăciun, cartea ajungând să depăşească 50.000 de exemplare imediat după Anul Nou, iar „în acest moment, romanul lui Igor Bergler este cea mai vândută carte din ultimii 20 de ani a unui autor român”.
„Trebuie să nu uităm nici o clipă că în România, arareori o carte a unui autor autohton trece de 5.000 de exemplare. Iar dacă o face, devine bestseller. E foarte greu să facem comparaţii cu vânzările de dinainte de 89, pentru că atunci cărţile se tipăreau în tiraje uriaşe şi vânzările erau oarecum controlate. În orice caz, nu putem vorbi despre condiţii de piaţă liberă. Iar în ceea ce priveşte vânzările din primii câţiva ani de la Revoluţie, nu avem cifre controlabile pe care să ne putem baza. De aceea spunem că avem de-a face cu cea mai vândută carte românească din ultimii 20 de ani, dar cu rezervele specificate, am putea spune că este una dintre cele mai vândute cărţi româneşti din istorie”, a declarat directorul general al editurii Rao, Ovidiu Enculescu.
Potrivit autorului, secretul acestui succes ţine de mai mulţi factori. Printre aceştia se numără faptul că „Biblia pierdută” a apărut în condiţii grafice deosebite, copertă cartonată cu supracopertă în formatul colecţiei „Rao Class”, şi a beneficiat de o campanie de marketing „fără precedent în România”. „(…) o investiţie pe măsură, o distribuţie excelentă în întreagă ţară şi, nu în ultimul rând, o carte care place foarte tare şi pe care cititorii şi-o recomandă unul celuilalt. Acest bulgăre de zăpadă care se numeşte în marketing «Word of mouth» este în egală măsură responsabil de succesul fulminant al cărţii”, a mai spus autorul.
Editura Rao va lansa cartea pe Amzon.com şi în format digital pentru Kindle şi iBooks. De asemenea, editura a anunţat că următoarea carte a lui Igor Bergler, „Ultimul secret al lui Lincoln”, urmează să fie lansată în toamna acestui an.
Cartea a fost tradusă în limbă engleză sub titlul de „The Lost Bible” de către Jean Harris şi îşi aşteaptă editorul internaţional, precizează editura Rao.