13.9 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialEnel modifică clauzele pentru care a fost amendată

Enel modifică clauzele pentru care a fost amendată

Compania va schimba clauzele considerate agresive din contractele cu clienții rezidențiali, dar vrea o decizie similară a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor pentru toţi furnizorii din piaţă.

Autoritatea Națională pentru Protec­ția Consumatorilor (ANPC) a anunţat că a sancţionat compania Enel Energie Muntenia cu o amendă de 13.000 de lei pentru practici comerciale incorecte, în urma sesizărilor venite din partea unei asociații de proprietari din Voluntari.”Clauza considerată de către ANPC agresivă se referă strict la contractele încheiate pe piața liberă cu clienți persoane fizice. Aceste clauze nu se aplică și nici nu sunt incluse în contractele standard încheiate cu clienții casnici de pe piața reglementată (piață la care se raportează peste 90% din clienții noștri casnici)”, se arată în comunicat.

Conform reprezentanţilor Enel, penalitatea la care face referire comunicatul ANPC reflectă costurile adiționale pe care compania Enel Energie Muntenia le-ar putea avea dacă clientul rezidențial pe piața liberă decide să înceteze acest contract înainte de termen. „Principiul reciprocității se aplică, iar în aceste contracte de pe piața concurențială există aceeași penalitate pentru furnizor, dacă acesta decide să înceteze contractul înainte de termen”, susțin oficialii companiei. Aceştia spun că: „Respectăm decizia ANPC și vom modifica acest tip de clauză în contractele destinate clienților rezidențiali pe piața liberă. În același timp, ar fi necesară o decizie a ANPC care să aplice această regulă tuturor furnizorilor care activează pe piața concurențială pentru clienții rezidențiali”.

Ce spune ANPC

Într-un comunicat ANPC se arată că: „Rezultatele controlului au fost acelea că SC Enel Energie Muntenia SA utilizează o practică comercială agresivă. Operatorul economic impunea consumatorilor să rămână captivi în contractul de furnizare a energiei electrice, pe toată durata contractuală. SC Enel Energie folosea o poziție de forță, o influență nejustificată față de consumatori, putând limita libertatea de alegere și comportamentul consumatorilor de a denunța contactul de furnizare a energiei electrice. S-a constatat încălcarea prevederilor legii 363/2007 modificată, operatorul economic fiind sancționat cu amenda contravențională”.

Potrivit ANPC, în cazul în care consumatorii doreau să denunțe anticipat contractele, aceștia trebuiau să notifice „cu 30 de zile și să plătească celeilalte părți suma de 400 lei pentru fiecare lună pentru care operează denunțarea contractului”. Legislația specifică desfășurării activității din domeniu nu prevede posibilitatea ca SC Enel Energie Muntenia SA să denunțe unilateralc contractul, existând situații limitative în care furnizorul este îndreptățit să rezilieze din inițiativa sa contractul de furnizare a energiei electrice.    

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă