Doi bucureşteni din 10 nu au fost nici măcar o dată la un eveniment cultural în ultimul an şi tot atâţia declară că participă la evenimente culturale mai des de trei ori pe lună – sunt cifrele primului studiu de consum cultural realizat în Capitală, scrie Agerpres.
„Doi bucureşteni din 10 nu au fost nici măcar o dată la un eveniment cultural în ultimul an, în timp ce tot doi din 10 declară că participă la evenimente culturale mai des de trei ori pe lună. Când vine vorba de divertisment, cinematograful şi teatrul sunt în preferinţele bucureştenilor, 46% şi, respectiv, 45% dintre ei preferând aceste forme de cultură. Şase din 10 bucureşteni spun că au citit măcar o carte în ultimele 12 luni, în schimb numai unul din 10 a citit o revistă”, se arată în acest studiu, făcut la cererea ARCUB pentru elaborarea Strategiei Culturale pentru Bucureşti.
Potrivit unui rezumat al sondajului, în general, gospodăriile din Bucureşti sunt foarte bine dotate din punct de vedere tehnologic. Cele mai multe gospodării au: un televizor, un computer sau laptop, un smartphone, telefon mobil clasic.
„În Bucureşti, mai mult de un sfert din populaţie (26,9%) alocă privitului la televizor în fiecare zi a săptămânii o medie de 2 ore, iar 24,7% o medie de o oră zilnic. Sectoarele 1 şi 2 au cea mai îmbătrânită populaţie din tot oraşul, din punct de vedere al profilului consumatorului. În sectoarele 1 şi 2, gusturile de consum cultural domestic se centrează pe consum de televizor şi radio, dar este relativ ridicat şi interesul pentru lectură. Consumul cel mai ridicat de televizor este în sectorul 3 al oraşului, iar cel de carte este cel mai scăzut. Deşi sectorul 3 al Capitalei cuprinde cele mai multe monumente, obiective culturale, instituţii de spectacol (centrul istoric este poziţionat în sectorul 3), iar accesul populaţiei este mai ridicat decât în alte sectoare, interesul populaţiei pentru consumul privat, în casă, este mare, iar oamenii alocă un număr considerabil de ore din bugetul lor de timp liber zilnic. Sectoarele 5 şi 6 ale oraşului au o pondere mai ridicată de tineri şi astfel şi de oameni mai interesaţi de consumul de internet acasă, de film sau muzică (consum digital)”, arată rezumatul amintit.
La întrebarea ce arte practicaţi ca hobby, cei mai mulţi dintre bucureşteni (35,1%) au răspuns dans, apoi 21,1% au răspuns fotografie. Bucureştenii mai au şi alte hobby-uri, şi anume: scriu poezii, proză, jurnal, fac meşteşuguri tradiţionale, muzică sau canto.
Studiul de consum cultural va fi prezentat oficial marţi la sediul ARCUB. Acesta a fost realizat la nivelul oraşului Bucureşti de către echipa Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC) şi a fost comisionat de ARCUB în vederea realizării Strategiei Culturale, ca parte a candidaturii la titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021.