Producătorul de automobile Dacia a încheiat una dintre cele mai importante ofensive ale sale de pe piaţa auto, şi anume expansiunea în Uniunea Europeană. Marca românească a început vânzările în ultima piaţă adăugată în portofoliu, Danemarca, acolo unde luna trecută lansa Dacia Lodgy.
Dacia a intrat pe piaţa din Danemarca, după ce la începutul acestui an ajungea şi pe pieţele din Irlanda şi Marea Britanie. Maşina de familie a gemei Dacia a fost lansată în Danemarca încă de luna trecută, când nu mai puţin de 4200 persoane au venit să vadă noul model şi au fost înregistrate 51 de comenzi, potrivit anunţului făcut de Renault. De această dată autonews.com informează că Lodgy a ajuns şi în show-roomurile din această ţară, brandul românesc fiind pentru început comercializat în 33 centre ale dealerilor Renault.
Cu toate că acum brandul auto este disponibil pe toate pieţele din UE, gama sa de modele diferă de la o ţară la alta. Astfel pe piaţa daneză deocamdată este disponibil doar Lodgy, urmând ca în viitor să fie lansat şi Sandero. În această ţară taxele foarte mari pentru maşinile noi duc la dublarea preţurilor. Dacă în România Lodgy are un preţ de pornire de 9500 euro, în Danemarca acesta ajunge la aproximativ 17.500 euro, conform surselor din piaţă.
Dacia este vândută în prezent pe 41 de pieţe la nivel mondial, anul trecut înregistrând o creştere a vânzărilor de 6%, până la aproape 360.000 unităţi. În timp ce majoritatea producătorilor auto au scăzut Dacia a înregistrat cea mai mare creştere, de 17,5%, în primele cinci luni ale anului, comparativ cu perioada similară a lui 2012.
Succesul Dacia este pus de către unii specialişti auto pe seama faptului că în ciuda preţului cu circa 20% mai mic faţă de cel al competitorilor marjele operaţionale (considerat grosso modo drept profit brut) sunt foarte ridicate, de 9-10%. Acest lucru înseamnă că Renault îşi permite să ţină modelele Dacia la preţuri, care, cel puţin în raport cu nivelul de trai din Vest, sunt foarte mici.
Printre cele mai vândute modele ale Dacia se numără Sandero şi Duster, cel din urmă fiind lider la exporturile auto din România.