BMW va lansa pe piaţa din China un nou brand auto, numit Zinoro, care va acoperi o gamă de automobile verzi, cu un consum redus de carburant. Mişcarea bavarezilor vine în contextul luptei pe care o duce cu rivalii săi de pe segmentul premium, Mercedes lansând deja în China un brand auto destinat autovehiculelor electrice, Denza.
Denza şi Zinoro, tradus „Promisiunea”, cu toate că vor fi disponibile iniţial exclusiv pe piaţa din China, ele ar putea fi importate şi pe alte pieţe, chiar şi în Europa. În timp ce primul model Denza se pare că este un coupe cu patru uşi, sub-brandul BMW ar putea fi inaugurat cu un crossover, ambele având propulsie electrică, conform Motor Authority. Zinoro urmează să fie lansat oficial la Salonul Auto de la Guangzhou din noiembrie.
Brandul Zinoro, care în China se pare că se va numi Zhi Nuo, este rezultatul unui joint-venture între BMW şi producătorul chinez, Brilliance, urmând să fie deţinut de cei doi producători în proporţie de 50%-50%. Mercedes are un parteneriat asemănător pentru Denza împreună cu producătorul BYD.
Zinoro va fi un brand distinct de BMW, urmând să fie beneficieze în China de o reţea de distribuţie proprie. În funcţie de impactul pe care îl va avea pe piaţa chineze Zinoro ar putea ajunge şi în Europa. Cu toate că BMW are deja o strategie proprie privind lansarea de viitoare modele electrice, automobilele care vor purta însemnele Zinoro nu vor intra pe acelaşi segment de piaţă cu modelele BMW. În cadrul grupului BMW Zinoro urmează să fie situat undeva sub Mini.
Vezi şi VIDEO Dacia Logan cu 400 CP, pregătită de competiţie în Suedia. Vezi BESTIA în acţiune!
BMW îşi extinde producţia în China
BMW produce în momentul de faţă în China circa 100.000 automobile anual, deţinând o fabrică la Da Dong. Parteneriatul cu Brilliance nu se va opri aici, bavarezii având planificată construcţia unei noi fabrici în Tiexi, care va dubla producţia anuală în 2014, conform Bloomberg. În viitor obiectivul BMW pe piaţa chineză este să producă 400.000 automobile anual în cadrul celor două fabrici. Anul trecut BMW a vândut în China aproximativ 330.000 autoturisme, majoritatea din import.
Investiţiile viitoare, la care se adaugă şi noua uzină vor scoate din buzunarul BMW şi al celor de la Brilliance jumătate de miliard de euro. Această sumă se va adăuga la investiţiile de circa 1 miliard de euro, făcute de BMW în China începând din 2009 până în prezent. BMW duce o luptă strânsă cu Audi, lider în China pe segmentul de lux, cu vânzări de 400.000 unităţi în 2012.