20 C
București
joi, 16 mai 2024
AcasăSpecialProducătorul auto Daimler a ales Polonia, în loc de România, pentru o...

Producătorul auto Daimler a ales Polonia, în loc de România, pentru o investiție de 500 de milioane de euro

Producătorul auto Daimler va investi aproximativ 500 milioane de euro pentru deschiderea unei noi fabrici de motoare în Polonia, cu toate că, la începutul lunii martie, președintele preşedintele consi­liului de ad­ministraţie al companiei, Dieter Zetsche, preciza că o nouă uzină ar putea fi deschisă în România.

„Decizia privind o nouă uzină este un proces foarte raţional în care com­parăm toate aspectele legate de nivelul edu­caţional, disponibilitatea forţei de muncă, logistică, infrastructură, cât de uşor este să faci afaceri în acea ţară, dis­tan­ţa faţă de furnizori şi clienţi. Ro­mâ­nia poate fi o soluţie. În România avem o experienţă pozitivă datorită fabricii de cutii de viteze, care este una foarte bu­nă. Şi reprezintă un avantaj pentru Ro­mânia  faptul că avem acolo o uzină pen­tru cutii de viteze“, a spus Dieter Zetsche, preşedintele consi­liului de ad­ministraţie al Daimler AG, citat de ZF.

Astfel, România a pierdut o investiție care ar fi putut crea sute de locuri de muncă. Noua uzină va fi deschisă în Jawor, unde vor fi produse motoare pe benzină şi pe motorină de patru cilindri pentru automobilele Mercedes-Benz, potrivit Agerpres.

În primul trimestru din 2016, avansul vânzărilor Mercedes-Benz a fost de două ori mai rapid decât al BMW, apropiindu-se de obiectivul de a redeveni cel mai bine vândut brand de lux din lume pentru prima dată în ultimul deceniu. În perioada ianuarie – martie 2016, livrările Mercedes-Benz au urcat cu 13% (483.487 vehicule), faţă de un avans de 6% al brandului BMW (478.743 unităţi) şi de 4% al Audi (455.750 vehicule). 

Liderii pieţei automobilelor de lux sunt în acest moment Mercedes (divizia de lux a Daimler), BMW şi Audi (divizia de lux a Volkswagen). 

În martie, BMW a depăşit Mercedes, livrând 201.352 vehicule, faţă de 198.921 unităţi vândute de Mercedes. Pe locul trei se află Audi, cu 186.100 maşini.  Obiectivul strategic al Mercedes este să redevină lider mondial pe piaţa automobilelor de lux, o poziţie pe care a pierdut-o în faţa BMW în 2005, iar în 2011 a căzut pe locul al treilea, după Audi. 

În 2013, Daimler a inaugurat oficial, la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes – Benz. 

 

Cele mai citite

Corvinul Hunedoara a intrat în istorie cu prima Cupă a României câștigată

Corvinul Hunedoara şi Oţelul Galaţi au disputat finalei Cupei României la fotbal, miercuri seara, pe Stadionul Municipal din Sibiu. După un meci disputat care...

Alege covorașe profesionale și moderne dedicate spațiilor de business!

Primul contact cu clienții este important, poate fi pasul de creare a unor parteneriate de durată, așadar o impresie pozitivă nu face decât să...

CFR dă startul programului „Trenurile Soarelui”

CFR Călători dă startul programului estival „Trenurile Soarelui”, cu zeci de garnituri ce vor lega toate regiunile țării de stațiunile de pe litoralul românesc...
Ultima oră
Pe aceeași temă