Câţi cetăţeni de onoare ai Clujului ştiţi? Despre care aţi mai auzit ceva în ultimul an? Sau credeţi că brandurile înseamnă doar companii? Când vorbim despre brandurile unui oraş, fiecare are clasamentul propriu. Diferenţa între brandurile adevărate – adică oameni cunoscuţi la nivelul de mase, acolo unde se creează cu adevărat un brand popular, nu elitist – şi ceea ce vedem în spaţiul public e imensă.
Iar Google Zeitgeist 2012 ne arată clar cu ce a ieşit Clujul în faţă în 2012: Creative Monkeyz e cea mai populară căutare pe Google România în 2012; la capitolul oameni, Cristian Gog e pe locul 4 în topul căutărilor, o poziţie mai sus de Traian Băsescu. La nivelul culturii populare, ei sunt cele mai de succes mărci de export ale Clujului. Se pot adăuga aici multe: că nu se ia în calcul Facebook şi campania Capitală a Tineretului, care a avut succes; sigur, e un clasament dat de o companie, dar vorbim de o companie ale cărei servicii le folosesc milioane de români, zilnic; da, e un clasament în care la capitolul „how to” pe locul 1 este „cum se sărută”.
Ce ziceţi, ar trebui ca autorităţile locale să îi răsplătească în vreun fel pe clujenii care au devenit cunoscuţi în ţară, cu referinţe pozitive? Sau treaba lor e doar să dea medalii seniorilor cetăţii?
De Andrei Aroneţ, specialist în comunicare
text preluat de pe www.aronet.ro