7 C
București
marți, 24 decembrie 2024
AcasăSpecialCum montăm o uşă cu ajutorul spumei poliuretanice

Cum montăm o uşă cu ajutorul spumei poliuretanice

Unul dintre factorii determinanţi care caracterizează eficienţa unei reamenajări este timpul. Majoritatea proprietarilor locuinţelor care trec prin acest proces doresc să se mute cât mai repede în noile cămine.

Pe lângă costuri, materiale şi profesionalismul meşterilor, proprietarii trebuie să evalueze şi timpii de lucru. Este evident că aceştia sunt direct condiţionaţi de celelalte elemente ale renovării, ceea ce înseamnă că o alegere inteligentă este cea care va avea ca rezultat o lucrare de cea mai bună calitate posibilă, cu costuri cât mai reduse şi realizată într-un timp cât mai scurt.

Pentru a vă optimiza renovarea, conform parametrilor menţionaţi mai sus, este esenţial să vă concentraţi cu atenţie asupra fiecărui aspect al lucrărilor. Pentru a exemplifica acest lucru, am ales să vă prezentăm în acest material alegerea pe care au făcut-o proprietarii unui apartament de 3 camere pentru uşile de interior. Acestea au fost prefabricate pe comandă la o firmă specializată, montajul final făcându-se rapid şi curat de către angajaţii aceleiaşi firme. Mai mult decât atât, raportul dintre calitate şi preţ a fost unul excelent.

Elementele tocului au fost debitate şi ambalate separat. După ce au fost transportate la locul montajului, cele trei elemente au fost dezambalate şi aşezate pe poziţie. Pe suprafeţele de contact ale celor trei elemente ale tocului a fost aplicat un adeziv special. Dozarea lui a fost făcută cu grijă, deoarece excesul ar fi afectat calitatea suprafeţelor. După ce a trecut timpul indicat de producător pentru adeziv, cele două elemente au fost îmbinate. Operaţia a fost făcută cu mare atenţie, pentru ca zona de contact să fie perfectă. Zonele de îmbinare ale elementelor tocului au fost ranforsate cu cleme metalice. Prima a fost fixată prin intermediul unui şurub special. În zona în care elementele tocului formează un unghi drept au mai fost montate două cleme metalice. Acestea au fost fixate mecanic, în fantele debitate anterior. După ce au fost efectuate toate operaţiile de asamblare a tocului, acesta a fost aşezat pe viitoarea poziţie din golul de uşă. Imediat după poziţionare, planeitatea tocului a fost verificată pe pe toate cele trei suprafeţe ale acestuia. În acest scop a fost folosit un poloboc (foto 1). În funcţie de indicaţiile polobocului, poziţia tocului în golul de uşă a fost ajustată prin lovituri uşoare de ciocan, până când planeitatea suprafeţelor a fost perfectă.

O dată ce a fost stabilită poziţia definitivă a tocului, acesta a fost fixat cu ajutorul unor holzşuruburi. Fixarea acestora s-a făcut cu atenţie, pentru ca tocul să nu fie mişcat (foto 2).

În următoarea etapă a lucrării s-a trecut la fixarea uşii. Mai întâi au fost montate cele două balamale în orificiile practicate în toc încă din fabrică. Uşa a fost montată în cele două balamale. Ea a fost închisă şi deschisă succesiv pentru a se verifica modul în care ea se „aşează” în toc (foto 3).

Tocul a avut nevoie de elementele de ranforsare pentru a face faţă tensiunilor exercitate de spuma poliuretanică fără să se deformeze. Au fost fixate trei astfel de elemente (foto 4).

În spaţiile libere, rămase între perete şi toc, a fost introdusă spumă poliuretanică folosindu-se un pistol special. Dozajul acesteiea este esenţial, atât excesul, cât şi lipsa putând să afecteze montajul (foto 5). Uşa a fost lăsată în această stare timp de două zile, pentru ca spuma poliuretanică să expandeze şi să se întărească. La final, ­elementele de ranforsare au fost înlăturate şi a fost montată clanţa. 

Constantin Stefan
Constantin Stefan
Constantin Stefan
Cele mai citite

Junior Centenar: Programul de economisire pentru copii, ocolit de români. Sub 150.000 de beneficiari în 5 ani

Valoarea medie economisită per copil este de 3.592 lei Lansat în 2019, programul de economisire Junior Centenar, destinat copiilor din România, rămâne neatractiv pentru majoritatea...

Acord istoric în industria auto: Honda, Nissan și Mitsubishi își unesc forțele

Producătorii japonezi de automobile Honda și Nissan au anunțat intenția de a fuziona, formând astfel al treilea cel mai mare producător auto din lume,...

Nava rusească „Ursa Major” s-a scufundat în Marea Mediterană

Nava cargo rusească „Ursa Major” s-a scufundat în Marea Mediterană, între Spania și Algeria, în urma unei explozii produse în sala mașinilor, relatează Reuters. Din...
Ultima oră
Pe aceeași temă