Mai multe companii străine de mari dimensiuni au început să aleagă Transilvania sau Constanța pentru filmarea reclamelor prin intermediul cărora își promovează bunurile sau serviciile în țări precum Australia, Canada sau Elveția.
Regizorii și pro-du-cătorii preferă locuri aflate în pa-trimoniul mondial al uma-ni-tății și înscrise pe lista UNESCO. Experții în domeniul cultural afirmă că producătorii de re-clame vin în Transilvania de-oarece costurile de filmare și de producție sunt mult mai mici decât în alte țări europene, iar patrimoniul construit și natura, așa cum a fost ea păstrată de comunitățile locale, reprezintă decoruri foarte bune.
Frumoasa elvețiancă din Sighișoara
Sighişoara este scena uneia dintre cele mai amuzante re-clame din Elveţia. O tânără atră-gătoare străbate pe bicicletă străzile oraşului medieval din Transilvania şi aude fluierături când trece pe lângă bărbaţi. La final, descoperă însă faptul că fluierăturile îi aparţin unei marmote simpatice, impresionată de alimentele cumpărate de la supermarket, pe care tânăra le transportă într-o pungă de hârtie, așezată pe portbagajul bicicletei. „Această reclamă pune în valoare frumuseţea oraşului Sighişoara, al cărui centru vechi este în patrimoniul mondial al umanităţii“, a explicat Ana Luca, de la site-ul UNESCOinRomania.ro.
Oraşul Sighişoara a fost fondat în Evul Mediu, de către coloniştii germani aduşi în Transilvania de către regii Ungariei. Centrul vechi al oraşului şi-a păstrat neştirbit farmecul. Vechea cetate a fost ridicată şi îngrijită de membrii celor 19 bresle ale meşteşugarilor sighişoreni. Sighişoara este faimoasă şi pentru că aici s-a născut voievodul Valahiei, Vlad Ţepeş, cel care a inspirat personajul fantastic Dracula, dar şi celebrul general austriac Michael von Melas, singurul ge-neral habsburgic care l-a învins pe Napoleon Bonaparte.
Continuarea textului o puteţi citi în ediţia de miercuri a ziarului România Liberă, disponibilă la toate punctele de difuzare a presei din țară.