2.6 C
București
sâmbătă, 11 ianuarie 2025
AcasăSpecialVIDEO.India: SCANDAL privind crema-minune care promite VIRGINITATEA. "Un bărbat vrea să simtă...

VIDEO.India: SCANDAL privind crema-minune care promite VIRGINITATEA. „Un bărbat vrea să simtă că FEMEIA e PROPRIETATEA LUI”

Reclama la o cremă care promite că le face pe femei să se simtă virgine din nou dă naştere unor dezbateri aprinse despre sexualitate în India. Pe de-o parte, sunt doctorii, organizaţiile de femei şi publicaţiile, care acuză reclama că promovează controlul bărbaţilor asupra sexualităţii femeilor, pe de alta, compania producătoare susţine că produsul urmăreşte să le facă pe femei puternice şi să le crească stima de sine.

Mă simt ca o fecioară, parcă ar fi din nou prima dată”, spune o femeie îmbrăcată în sari, dansând şi cântând, alături de soţul ei. Reclama este la crema „18 Again”, care le promite femeilor din India că le redă virginitatea.

„Şocant” este cuvântul pe care îl foloseşte publicaţia Times of India ca să descrie reclama, în timp ce The Guardian vorbeşte despre promovarea patriarhatului şi a mentalităţii conservatoare.

 

 

Este un produs unic şi revoluţionar, care va contribui la sporirea încrederii femeilor în ele însele şi le va creşte stima de sine”, a declarat, pentru BBC, patronul companiei Ultratech, Rishi Bhatia, care a mai subliniat şi că produsul le va face pe femei mai puternice. De asemenea, el a mai explicat că loţiunea nu urmăreşte să redea femeilor fecioria, ci emoţiile pe care femeile le simţeau la debutul vieţii intime.

În ciuda explicaţiilor directorului, numeroşi doctori, asociaţii care luptă pentru drepturile femeilor şi publicaţii au criticat strategia de promovare a produsului, susţinând că loţiunea nu face altceva decât să reitereze că sexul premarital trebuie să rămână tabu şi că este un păcat ca fetele să-şi piardă virginitatea.

„Crema este o prostie şi le-ar putea cauza complexe de inferioritate unor femei”, a explicat, pentru BBC News, Annie Raja, de la Federaţia Naţională a Femeilor din India. „Produsul nu va face altceva decât să întărească viziunea patriarhală care domină şi aşa societatea indiană- şi anume faptul că bărbaţii vor să se căsătorească cu fecioare. De ce ar trebui ca femeile să rămână virgine până în noaptea nunţii? Este dreptul oricărei femei să aibă o relaţie intimă cu cine îşi doreşte, fie că este mireasă, fie că nu”, a mai explicat Annie Raja.

Nici ginecologul Mahinda Watsa, care scrie pentru Mumbai Mirror şi Bangalore Mirror, nu agreează crema-minune. „Virginitatea este în continuare privită ca un premiu pentru bărbaţi şi nu cred că mentalitatea asta se va schimba secolul acesta. Bărbaţii visează să se căsătorească cu virgine, dar multe tinere din India, mai ales cele care locuiesc în mediul urban, îşi încep viaţa intimă înainte de căsătorie. Femeile îmi scriu îngrijorate că nu se vor putea căsători din cauza acestei mentalităţi”, a explicat el.

Şi doctorul Nisreen Nakhoda îşi exprimă îndoiala vizavi de eficienţa produsului- întrucât strâmtarea vaginului ţine de muşchi, nu de o cremă- însă consideră că loţiunea s-ar putea bucura de succes, pentru că multe femei ar vrea să-şi acopere urmele, ca să scape de oprobiul societăţii.

Produsul promovează valorile conservatoare

„Suntem crescute cu ideea că a întreţine relaţii intime este ceva vulgar„, le-a spus o femeie de 26 de ani jurnaliştilor de la BBC, precizând că ea este încă virgină.

Un bărbat vrea să simtă că femeia este proprietatea lui, iar o femeie care are mai mulţi parteneri sexuali este catalogată drept prostituată”, a spus o altă tânără, de 27 de ani, care şi-a început viaţa sexuală în urmă cu şapte ani.

Annie Raja consideră că aceste produse le dau bărbaţilor controlul asupra comportamentului sexual al femeilor, lucru periculos şi învechit.

De aceeaşi părere este şi Samira Shackle, de la publicaţia britanică The Guardian, care evidenţiază că „deşi India se pregăteşte să devină cea mai mare superputere, această creştere economică rapidă nu aduce după sine şi o revoluţie sexuală (…) obsesia pentru virginitate- o manifestare a dorinţei de control asupra corpului femeii- este exemplu cel mai bun. În satele indiene sau în comunităţile sărace, femeile care au avut relaţii intime premaritale riscă să fie excluse complet din comunitate sau omorâte”, comentează Shackle.

„Îmbrăcat în dorinţa de a le da femeilor puterea, acest produs promovează valorile conservatoare”, a mai scris Samira Shackle.

India: Cea mai recentă crimă în numele onoarei, în iunie

Un sondaj efectuat anul trecut de revista India Today pe un eşantion de 5.000 de oameni arăta că unul din cinci respondenţi era de acord cu relaţiile intime premaritale, iar o pătrime din intervievaţi erau de acord cu sexul înainte de căsătorie, dar să nu se întâmple în familiile lor.

Citeşte şi Căsătoriile timpurii: Mireasă la 6 ani

De altfel, cea mai recentă crimă săvârşită „în numele onoarei” în India datează din iunie, când un cuplu dintr-un oraş în apropiere de New Delhi şi-a omorât fiica de 13 ani, pentru că a fost bănuită că avea o relaţie cu servitorul.

De asemenea, în urmă cu un an, un alt scandal vuia în India: o mulţime de părinţi apelau la medici pentru a le face operaţie de schimbare de sex fetiţelor lor.

Citeşte şi India: Fetiţe de un an, obligate la schimbare de sex pentru ca parinţii vor baieţi

Crema-minune costă 44 dolari şi este compusă din aloe vera, pudră de aur, rodie şi migdale.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă