15.4 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăSpecialAutorităţile române au tăiat la jumătate banii pentru Lady Gaga. Cine e...

Autorităţile române au tăiat la jumătate banii pentru Lady Gaga. Cine e vinovat: Ponta sau Udrea?

UPDATE. Ministerul Turismului ne-a explicat că „iniţiativa promovării României cu ocazia concertului Lady Gaga nu aparţine actualei conduceri a Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, întrucât solicitarea în acest sens a fost depusă la MDRT în data de 08 decembrie 2011, dată la care ministru al dezvoltării regionale şi turismului era doamna Elena Udrea.”

Potrivit Departamentului de comunicare din minister bugetul iniţial pentru sponsorizarea concertelor Lady Gaga şi Red Hot Chili Peppers era de aproximativ 600.000 de euro. „Pentru a evita risipa şi a cheltui în mod eficient, dar şi responsabil fondurile europene, din care urmează să fie finanţată această acţiune, MDRT a redus bugetul alocat iniţial promovării brandului în cadrul acestor evenimente cu peste 50%, la 256.000 euro”.

Decizia Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului de a sponsoriza două concerte ale unor cântăreţi străini în vederea promovării brandului turistic este absurdă. Aceste manifestări sunt unele cu circuit închis şi nu vor putea fi vizionate decât de cei prezenţi la concerte, în majoritate români.

Actuala putere, prin intermediul lui Victor Ponta, şi fosta guvernare reprezentată de Elena Udrea spun că nu au nimic de-a face cu cele două concerte. În plus, documentele oficiale care ar trebui să facă lumină în acest caz dau cel puţin trei date diferite pentru atribuirea contractului de sponsorizare dintre Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi firma care organizează concertul.

Război de partid

Este la mintea cocoşului (de fapt vorbim de o cutumă) că marii artişti – aşa cum sunt consideraţi Lady Gaga sau Red Hot Chili Peppers- nu vor permite transmisia nici live dar nici măcar a unor părţi din concertele lor care vor avea loc pe 16, respectiv 31 august la Bucureşti. Astfel, din start, telespectatorii din străinătate nu vor avea posibilitatea de a vizona cântările din Bucureşti ale celor doi artişti şi, deci, nici nu vor putea face cunoştiinţă – de pe banere sau din locurile unde va mai fi amplasat în timpul concertelor – cu brandul turistic al României.

Şi atunci te întrebi: de ce a simţit Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului nevoia să cheltuiască, printr-un act de sponsorizare, suma de 1,41 milioane de lei pentru a promova brandul turistic al României (probabil celebra frunză a Elenei Udrea) în faţa a cel mult 70.000 de conaţionali, audienţa probabilă a celor două concerte din acest an.

Victor Ponta a sesizat că lucrurile sunt necurate şi, preventiv, a dat vina pe moştenirea PDL: „Nu ştiu despre ce este vorba, o să verific, dar am curajul să anticipez că aceste contracte au fost semnate înainte să vină domnul Hellvig. Nu că domnului Hellvig nu i-ar plăcea Lady Gaga, dar m-am obişnuit. Dacă cumva domnul Hellvig, îndrăgostit de Lady Gaga, a aprobat acest proiect, o să discut cu domnia sa, dar am bănuiala că sunt proiecte angajate anterior”.

Contactat de „România liberă”, fostul ministru al Turismului Elena Udrea a precizat: „acest contract de sponsorizare nu este semnat în timpul mandatului meu. Am verificat, nu este nici măcar din timpul lui Petrescu (ministrul Turismului din timpul cabinetului Mihai Răzvan Ungureanu n.red.). Cererea de finanţare este din 11 iunie, deci exact pe vremea lui Ponta şi a actualului ministru liberal Hellvig.”

Data anunţului, incertă

Am căutat să facem lumină asupra paternităţii acestui contract căutând pe portalul e-achizitii.com. Dacă anunţul de scoatere la licitaţie a acestui contract era datat anterior 4 mai, sponsorizarea lui Lady Gaga era opera guvernului PDL.

Dacă anunţul ar fi fost făcut după această dată, sinonimă cu venirea la putere a guvernului Ponta, atunci iniţiativa de sponsorizare i-ar fi aparţinut noului ministru USL Eduard Hellvig. Pe e-achizitii.com la capitolul „anunţuri de achiziti” în mod ciudat nu se regăseşte nici un anunţ privind intenţia Ministerului Turismului de a sponsoriza astfel de evenimente.

Aflăm doar că data atribuirii acestui contract este 3 august anul acesta şi că a fost vorba de o negociere directă deoarece firma organizatoarea Emagic Concerts avea exclusivitate asupra evenimentelor. Iar harababura continuă… câteva rânduri mai jos stă scris „data atribuirii contractului 3 iulie 2012” şi, ca o glumă de prost gust pe la mijlocul contractului aflăm că „ofertant: Emagic Concerts SRL, numărul contractului 183, iar data contract: „30 noiembrie 1999”.

Deşi ne-a promis, Ministerul Turismului nu ne-a oferit încă un punct de vedere.

Cele mai citite

România, cea mai ridicată inflație din UE pentru a șasea lună consecutiv

Rata anuală a inflației în Uniunea Europeană a scăzut în luna august la 2,4%, de la 2,8% în iulie, conform datelor publicate miercuri de...

Manchester City riscă să fie exclusă din toate competițiile! „Procesul secolului” în plină desfășurare

Manchester City se confruntă cu o anchetă istorică pentru 115 nereguli financiare, iar clubul riscă sancțiuni drastice, inclusiv eliminarea din toate competițiile interne. Începând cu...

Andrei Ursu și Vlad Condurache au fost eliminați de la Asia Express 2024

În ediția din 19 septembrie a emisiunii „Asia Express 2024,” Andrei Ursu și Vlad Condurache au fost eliminați după ce au terminat pe ultimul...
Ultima oră
Pe aceeași temă