În anul 2004, creatorul celei mai mari reţele sociale din lume, Mark Zuckerberg, l-a abordat pe Kevin Systrom, student al Universităţii Stanford. Zuckerberg îl vroia pe Systrom în echipa de dezvoltare a site-ului Facebook. Systrom a refuzat oferta şi şi-a văzut de viaţă, scrie The Telegraph.
Între timp, Kevin Systrom, împreună cu Mike Krieger, a pus bazele unei companii care l-a transformat în multimilionar. Aplicaţia Instagram, destinată smartphone-urilor, a fost achiziţionată de Facebook cu suma de 1 miliard de dolari.
Systrom, care deţinea 40% din acţiunile companiei, are acum o avere de 400 milioane de dolari. Asociatul său este mai bogat cu 100 milioane de dolari iar cei 13 angajaţi ai companiei au împărţit 100 milioane de dolari între ei.
Cu toate că a refuzat oferta celor de la Facebook, Kevin Systrom şi-a lăsat amprenta în numeroase companii de renume: a făcut un stagiu de practică la Odeo (care a devenit Twitter) şi şi-a petrecut doi ani la Google dezvoltând produse precum Gmail şi Google Reader.
Kevin Systrom este pasionat de fotografie, mâncăruri şi vinuri – de curând a luat masa cu celebrul bucătar Jamie Oliver. Când a anunţat pe Facebook că s-a îmbogăţit în urma afacerii, Systrom a specificat că averea pe care a dobândit-o îi va permite să-şi cumpere multe sticle de şampanie.
Mike Krieger este principalul dezvoltator al aplicaţiei Instagram şi cel de-al doilea beneficiar al afacerii cu Facebook. Krieger este şi el absolvent al Universităţii Stanfoord iar lucrarea sa de licenţă a fost despre cum ar putea o interfaţă computerizată să îi ajute pe oameni să colaboreze la o scară mare.
Cunoştinţele tehnice ale lui Krieger au ajutat la atragerea a 30 de milioane de utilizatori ai aplicaţii- lucrul care i-a impresionat cel mai mult pe cei de la Facebook. Înainte de a face echipă cu Systrom, Mike Krieger a fost software developer la Microsoft, lucrând pentru echipa PowerPoint, iar apoi a lucrat la reţeaua de instant messaging Meebo.
Este clar că cei doi parteneri au făcut un afacere bună vânzând aplicaţia Instagram, dar cum rămâne cu Facebook? Părerile sunt împărţite. Unii specialişti media sunt de părere că această achiziţie ar putea fi comparată cu cea făcută de Google când a cumpărat Youtube, pe când alţii spun că mişcarea a fost una greşită pentru gigantul Facebook.