Salonul Auto de la Geneva se apropie, începutul lunii martie fiind rezervat în fiecare an pentru acest eveniment de-a dreptul sacru în lumea auto. Încep să apară deja informaţii despre noutăţile pregătite pentru Salon, aşadar pornim şi noi o mică serie de articole care să cuprindă cel puţin o parte dintre maşinile care vor fi lansate cu această ocazie. Printre ele, modele care se vor regăsi pe piaţa românească în prima parte a anului 2012.
Opel Astra OPC
Opel îşi ia inima-n dinţi şi reintră în luptă în segmentul hot-hatch-urilor, de data asta cu o maşină care arată superb – noua generaţie de Astra OPC. Cum lucrurile nu ţin doar de design în acest segment, sub capotă avem un motor de 2 litri care dezvoltă 280 CP şi 400 Nm. Acesta este cuplat cu o cutie manuală cu şase trepte, iar puterea este trimisă doar pe puntea faţă, care primeşte o suspensie HiPerStrut pentru aderenţă mai bună a roţilor, un feedback sporit pentru şofer, dar şi confort pe drumurile proaste.
Interesante la acest model sunt şi scaunele de tip scoică, realizate dintr-un material compozit care sporeşte susţinerea laterală, coboară centrul de greutate şi scade greutatea totală cu până la 45% faţă de scaunele normale. E posibil să vedem acest tip de scaune şi pe modele viitoare Opel, în locul scaunelor sport tradiţionale. Opel ţine ca această maşină să fie însă utilizabilă şi zi de zi, astfel încât foloseşte şi aici şasiul FlexRide, cu trei moduri de rulare: Normal, Sport şi OPC. Ultimul este preparat special pentru circuit şi abordarea sportivă a şoselelor, fiind reglat pe circuitul de la Nurburgring.
Peugeot 4008
Clădit pe excelentul Mitsubishi ASX, noul 4008 aduce un design specific, precum şi motorizări interesante: un HDi de 1.8 litri şi 150 de cai, cu un cuplu maxim de 300 Nm, şi un motor pe benzină de 2 litri şi 150 de cai, care dezvoltă 270 Nm cuplu maxim. Pe lângă ele există şi motoraşele de 1.6 litri 115 CP benzină şi 1.6 litri 115 CP turbodiesel. Dacă propulsoarele pe benzină sunt cuplate cu transmisii manuale în cinci trepte, cele diesel au cutii manuale în şase trepte, mai adaptate utilizării la drum lung.
Am insistat pe datele referitoare la cuplu pentru că personalitatea acestei maşini în versiunea originală ASX este dată de stilul sprinţar cu care se aruncă pe şosea şi era păcat ca francezii să strice acest lucru – iată că îl păstrează! 4008 are destule argumente şi la interior: ampatament de 2670 de mm, suficient pentru patru adulţi, portbagaj de 416/442 litri şi dotări peste media clasei. Succesul acestei maşini va depinde însă strict de preferinţele de design şi de poziţionarea ca preţ în România.
Noul Kia cee’d
Una dintre cele mai aşteptate maşini de la Geneva 2012 este noua generaţie de Kia cee’d, care este obligată să repete succesul înregistrat de prima generaţie. Pentru a rămâne într-o luptă egală cu greii segmentului compact, noul cee’d creşte în dimensiuni şi se lipeşte de asfalt: este mai lung, mai lat şi mai scund decât precedentul model. Ampatamentul rămâne la fel, însă designul interiorului este modificat complet, iar Kia ne spune că şi materialele au cunoscut o creştere în calitate.
Putem spune deja că designul general al maşinii arată impactul pozitiv pe care l-a avut numirea lui Peter Schreyer, fost designer şef al Audi şi VW, în fruntea echipei de design a mărcii sud-coreene. Dacă în privinţa motorizărilor coreenii mai au încă de recuperat, ecranul tactil central de mari dimensiuni, clima în două zone, scaunele încălzite faţă, elementele cromate de la interior şi mai ales tehnologiile de tipul Hill Assist, Start&Stop sau chiar de asistenţă la păstrarea maşinii pe banda de rulare sunt doar câteva dintre elementele care arată că marca ţine pasul cu concurenţa.
Mitsubishi Outlander
Noua generaţie de Outlander a fost construită cu ecologia şi siguranţa pasagerilor în minte, astfel încât noutăţile ţin mai ales de aceste două domenii. Astfel, avem un motor turbodiesel de 2.2 litri cuplat cu o transmisie manuală cu şase rapoarte şi tracţiune 2WD, care emite doar 130g/km, datorită unui sistem Auto Stop&Go, a unei caroserii mai uşoare şi a unei aerodinamici îmbunătăţite. De altfel, şoferul este recompensat vizual atunci când rulează economic, o nouă obsesie printre fabricanţii de autovehicule.
Noua generaţie este pregătită pentru a lua maximum de puncte la siguranţă. Avem aşadar sisteme de frânare automată în cazul iminenţei unei coliziuni, pilot automat autoadaptiv care menţine o distanţă precaută faţă de maşina din faţă chiar şi la viteze de oraş, precum şi un sistem de avertizare a şoferului la părăsirea involuntară a benzii de rulare. Pe de altă parte, noul Outlander are şi un interior modulabil, cu scaune care se rabatează individual, hayon acţionat electric şi spaţii de stocare pe măsura necesităţilor unei familii. Rămâne de văzut ce va şti şi în off road.
Legenda imagini: