5.3 C
București
sâmbătă, 11 ianuarie 2025
AcasăSpecialThe Atlantic: Cum a devenit India "creierul" multinaţionalelor

The Atlantic: Cum a devenit India „creierul” multinaţionalelor

Foarte mulţi oameni încă cred că India nu reprezintă decât o piaţă cu mâini de lucru pentru alţii, nu o zonă unde se produc inovaţii. Cu toate astea, în mai mult de 600 de centre de cercetare şi dezvoltare în întreaga ţară, corporaţiile creează produse noi, relatează publicaţia The Atlantic, în ediţia electronică.

Centrul pentru Tehonologie John F. Welch al General Electric (GE) a dezvoltat mai multe produse şi tehnologii: un acoperiş transparent care se deschide la 300 metri înălţime, fără suport, un mecanism integrat în tomograf, ce redă informaţii amănunţite în timp ce se efectuează o tomografie ori o bară de protecţie pentru maşină care se autodistruge la impact, în loc să rupă piciorul unui pieton. Pieţele pentru exportarea acestor tehnologii sunt Statele Unite, Europa, Asia şi, evident, India.

Centrul de cercetare al Intel din Bengaluru (zonă cunoscută drept centrul IT al Indiei) este cel mai mare al organizaţiei, iar oamenii de ştiinţă care lucrează acolo au creat cel mai perfomant cip, capabil să execute un triolion de operaţiuni pe secundă.

Multe alte multinaţionale profită de pe urma abilităţilor tehnologice ale indienilor: AstraZeneca, EMC, Microsoft, Philips, Pfizer ori Alcatel-Lucent. Cu toate astea, consumatorii rareori recunosc India ca ţară de origine pentru toate aceste invenţii, pentru că originea lor rămâne necunoscută, remarcă The Atlantic.

Numai diviziile de business ale marilor corporaţii ştiu aceste lucruri. Pentru că nici o ţară nu este singura responsabilă pentru produsul final, corporaţiile preferă să nu asocieze o anumită ţară cu produsul. Cu toate astea, cercetătorii care lucrează la General Electric în Bengaluru sunt nemulţumiţi că meritele lor nu sunt recunoscute, mai ales că ei sunt cei care au contribuit la crearea tuturor tehnologiilor companiei.

De altfel, Bill Gates a scris despre Microsoft că centrul de dezvoltare şi cercetare din India a depăşit aşteptările tuturor în ceea ce priveşte dezvoltarea produselor.

Serviciile globale au fost inventate de companiile indiene de IT în anii ’90, iar avantajele prezentate de ei au fost că se lucrează oriunde în lume, acolo unde există cei mai buni experţi, cu costurile cele mai mici, că se munceşte concomitent la acelaşi produs în mai multe părţi ale lumii şi se diversifică oamenii.

Cu acest model eficient şi cu oameni extrem de talentaţi şi calificaţi, India va fi recunoscută nu numai pentru serviciile pe care le furnizează în afară, dar şi drept următorul centru inovator de activitate, comentează The Atlantic, referindu-se la standardizarea sarcinilor, pregătirea foarte bună a oamenilor şi la îndeplinirea la timp a sarcinilor specifice, în ciuda distanţei fizice.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă