Audi A4 rămâne, chiar şi după 39 de ani, best-sellerul mărcii de la Ingolstadt, cu 10 milioane de exemplare vândute. Era timpul pentru o împrospătare a ultimei generaţii de A4, în special având în vedere lansarea noii generaţii de BMW Seria 3 şi a faceliftului Mercedes C-Klasse.
Pentru că vorbim de Audi, schimbările de design sunt minore şi au rolul de a accentua liniile orizontale ale maşinii – capota este mai arcuită, grila a fost modificată, spoilerele au acum guri de aer unghiulare, farurile au fost redesenate pentru a fi mai arcuite în partea de jos, iar în spate avem stopuri cu formă nouă şi un difuzor de aer regândit.
Interior mai atractiv
Unul dintre minusurile actualei generaţii este legat de calitatea mai slabă a textilelor de pe modelele de intrare în gamă – Audi ne spune că acum avem materiale noi, cu scopul de a întări sentimentul premium, inclusiv un volan nou oferit cu inserţii de crom şi plastic lucios. Sistemul de navigaţie MMI plus a fost simplificat, iar numărul de butoane a scăzut de la opt la patru, funcţiile celorlalte fiind integrate în software-ul sistemului. Au fost aduse îmbunătăţiri transmisiei automate şi sistemului de aer condiţionat, iar ventilarea şi încălzirea în scaune sunt acum gestionate de la butoanele climatizării.
Motorizări – consum cu 11% mai mic
Audi se luptă acum de la egal la egal cu BMW, motorizările de pe A4 facelift fiind mai economice în medie cu 11% faţă de actuala generaţie. Interesant este că în acelaşi timp au crescut caii-putere şi cuplul maxim oferit, prin modificări de substanţă aduse motoarelor.
Cel mai economic motor rămâne Audi A4 2,0 TDIe 136 CP, care are nevoie de doar 4.2 litri de motorină la 100 km şi emană 112 g CO2/km. Acestuia i se adaugă un nou propulsor de 2 litri TDI de 163 CP, care consumă doar 4,4 litri şi emană 115 g CO2/km, în prezenţa unor valori dinamice bune, cu acceleraţii de la 0-100 km/h în sub 9 secunde. Pe lângă unităţile de 120, 143 şi 177 CP, mai sunt disponibile trei TDI-uri V6 de 3 litri, dintre care cel de 204 CP consumă în medie doar 4,9%.
Atuurile Audi stau însă mai ales în motoarele TFSI, acolo unde avem un nou motor de 1,8 litri care oferă 170 CP şi 320 Nm la un consum de doar 5,6 litri/100 km, adică o scădere a consumului cu 19% faţă de motorul precedent! Topul motorizărilor pe benzină este ocupat de două propulsoare 3.0 TFSI, de 272 şi, respectiv, 333 CP. Motoarele sunt cuplate cu transmisii manuale în şase trepte sau cu transmisii automate S tronic cu şapte trepte.
Printre gadgeturi merită amintite Audi drive select, care modifică răspunsul maşinii în funcţie de dorinţele şoferului – de la o rulare confortabilă sau economică la una sport, precum şi pilotul automat adaptiv cu funcţie de frânare automată, diferenţialul sport, suspensiile cu amortizoare adaptive şi direcţia asistată dinamic. Acestora li se adaugă un sistem care păstrează maşina pe banda de rulare şi detectează obiectele aflate în unghiurile moarte. La interior regăsim o consolă MMI actualizată, cu funcţie WLAN şi Google Maps incluse. Preţurile cresc cu circa 450 de euro per model – în Europa vor începe de la 35.425 de euro, iar în România maşina va fi disponibilă de la începutul anului viitor.