Din 2006 până în prezent, românii au sunat de 46.000 de ori la linia verde a Direcţiei Generale Anticorupţie, pentru a semnala atât acte de corupţie din cadrul MAI, cât şi probleme cu placa dentară sau cu furtul pălăriilor.
Cele mai multe apeluri la telefonul anticorupţie au fost primite în primul an de funcţionare, în 2006, când peste 14.000 de români au reclamat diverse lucruri. „Lumea era entuziasmată de lansarea acestei linii telefonice gratuite şi mulţi ne apelau pentru orice, de la crime până la furturi de pălării. A mai fost o perioadă în care oamenii ne sunau din greşeală, deoarece numărul nostru semănă cu cel al unei firme care comercializează gel pentru fixarea plăcilor dentare. În ultimii ani nu am mai primit astfel de telefoane, deoarece oamenii au reţinut acest număr de telefon ca linia unde pot semnala acte de corupţie în rândul angajaţilor MAI”, susţine comisarul-şef Florin Petre. Din totalul de 46.000 de apeluri, au rezultat 209 dosare penale şi 20 de flagrante realizate de ofiţerii DGA.
Pe 31 decembrie 2010, un bucureştean a sunat la DGA şi a reclamat doi poliţişti de la Circulaţie care îl opriseră în trafic şi i-au cerut mită. „Imediat s-a format o echipă operaţională care le-a organizat celor doi poliţişti un flagrant. Operaţiunea a decurs bine, iar dosarul poliţiştilor corupţi este în instanţă”, afirmă comisarul Florin Petre, care mai precizează că serviciul funcţionează nonstop.
Cazuri rezolvate
În afara cazurilor rezolvate în urma sesizărilor telefonice, DGA desfăşoară şi propriile anchete, pe baza informaţiilor primite de la ofiţeri infiltraţi sau de la serviciile Proxy-Connection: keep-alive
Cache-Control: max-age=0
informaţii, SRI şi DGIPI. În ultimii ani, DGA a investigat o serie de cazuri de amploare: „Permise Argeş”, „Şpagă în vămi” sau „Poliţia Rutieră Constanţa” (acum doi ani, 75% din angajaţii secţiei de Poliţie Rutieră Constanţa au fost înregistraţi şi dovediţi că au luat mită).