Un studiu a arătat că femeile din Coreea folosesc, în medie, 23 de produse cosmetice şi petrec 45 de minute în faţa oglinzii pentru a se pregăti. Sesiunile de machiaj durează atât de mult pentru că multe dintre ele se chinuie să folosească fardurile pentru a crea impresia unor ochi mai mari. Un alt studiu a arătat că femeile din Mexico City, unde căderea părului este unul dintre efectele poluării excesive, pisează contraceptive şi le pun în şampon pentru a stimula creşterea părului. În India, dorinţa de a avea o piele mai albă a dus la apariţia unei industrii de 300 de milioane de lire anual, bazată pe cremele de înălbire a pielii.
De ce toate aceste eforturi aparent absurde ale femeilor din întreaga lume? Industria modei a fost criticată tot mai mult de-a lungul anilor pentru promovarea unei viziuni a frumuseţii feminine limitate la piele albă, păr blond şi ochi albaştri. Idealul se reflectă în chipul celor mai de succes modele din lume: Gisele Bündchen, Heidi Klum şi Kate Moss.
Estée Lauder, una dintre cele mai prestigioase companii de produse cosmetice din lume, a iniţiat o campanie care promovează ideea frumuseţii multiculturale, relatează The Guardian. Aceasta aduce împreună trei chipuri, care reprezintă idealul frumuseţii ce nu ţine cont de etnie. Cele Trei Graţii, aşa cum au fost ele numite, sunt Joan Smalls, născută în Puerto Rico, franţuzoaica Constance Jablonski şi supermodelul chinez Liu Wen.
Gigantul industriei frumuseţii feminine, Estée Lauder, încearcă să combată discriminarea rasială în acest domeniu prin mesajul „diversitatea e frumoasă” şi „orice femeie poate fi frumoasă”. Mesajele de acest gen nu sunt o noutate, dar industria modei a continuat să promoveze un ideal feminin european, care a avut un impact subtil, dar puternic asupra femeilor din întreaga lume.
Marile companii care promovează idealul feminin încep să privească dincolo de chipul de păpuşă şi vor să arate tot mai mult din personalitatea modelelor. Modelele de diferite etnii îşi fac loc pe piaţa modei occidentale aşa cum nu ar fi putut să o facă acum 10-20 de ani. Imaginea alterată a frumuseţii feminine este pe cale să se schimbe într-un mod pozitiv.