Consilierii judeţeni de la Târgu-Mureş par mai hotărâţi ca niciodată să îl demită pe managerul Aeroportului „Transilvania-Târgu-Mureş”.
Demisia acestuia a fost cerută chiar de preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Mureş, Edita Emoke Lokodi, la ultima şedinţă a Consiliului Judeţean Mureş, iar consilierii cred că, dacă directorul Runcan nu va demisiona, atât el cât şi actualul Consiliu de Administraţie de la Aeroport vor fi demişi în această vară. „Este suficient să mergeţi cu o cameră de filmat şi să înregistraţi condiţiile în care sunt trataţi pasagerii şi cei care îi aşteaptă acolo.
Nu sunt locuri suficiente de parcare, nu sunt spaţii corespunzătoare pentru bagaje, nu sunt autobuze care să transporte oamenii în condiţii civilizate. Şi toate acestea după investiţii multiple fără o strategie clară a managerului de aici”, spune consilierul judeţean PDL Mihai Poruţiu, potrivit căruia toate aceste probleme au fost sesizate de oamenii care circulă cu avionul de la Târgu-Mureş odată cu introducerea din acest an a mai multor curse low-cost.
Aerogară doar pentru Vidrasău
„Este o aerogară suficientă doar pentru locuitorii din Vidrasău (localitate pe a cărei rază se află aeroportul – n.r.), nu pentru locuitorii judeţului Mureş sau pentru cei din judeţele limitrofe. Dacă vor fi atinse criteriile de performanţă în ceea ce priveşte numărul pasagerilor, probabil aeroportul se va bloca”, a mai declarat consilierul judeţean Mihai Poruţiu, care crede că demiterea directorului Ştefan Petru Runcan în aceste condiţii este iminentă. Aceeaşi părere o are şi vicepreşedintele liberal Cristian Chirteş, care spune, însă, că, înainte de a-l demite pe actualul manager, trebuie găsit un înlocuitor al acestuia.
„Trebuie să vedem şi în ce măsură schimbarea managerului va duce la rezolvarea problemelor existente la Aeroport”, a spus vicepreşedintele Chirteş, care este şi el de părere, la rândul său, că în proiectul de modernizare a aerogării managerul regiei aflată în subordinea Consiliului Judeţean Mureş nu a avut o strategie clară, drept pentru care autorităţile care răspund de administrarea aeroportului au ajuns acum în situaţia ca zona destinată pasagerilor din ţări din afara spatiului Schengen să fie insuficientă pentru derularea în condiţii optime a activităţii. Şi asta pentru că spaţiile de securitate sunt insuficiente.
Debarcarea lui Runcan a fost solicitată şi în vechile legislaturi, însă de fiecare dată, la momentul votului, consilierii judeţeni şi-au schimbat poziţia şi au votat împotriva proiectului de demitere a acestuia. Acum, însă, în condiţiile în care reprezentanţiiu UDMR, cei ai PDL şi cei ai PNL au renunţat la vechile lor rivalităţi politice pentru a-l critica pe managerul aeroportului „Transilvania” din Târgu-Mureş, mandatul acestuia pare să fie gata de final.
Fuziune cu aeroportul din Cluj
O alternativă la dezvoltarea independentă a aeroportului clujean ar fi fuziunea cu aeroportul internaţional din Cluj-Napoca. Cele două aeroporturi ar urma să formeze „Compania Aeroportuară Transilvania”, care ar urma să fie cea mai mare de acest fel diontre Bucureşti şi Budapesta. Noua companie ar urma să fie deţinută de consiliile judeţene din Cluj şi din Mureş.