După scandalul sexual provocat de Dominique Strauss-Kahn, directorul Fondului Monetar Internaţional, hotelurile au început să ia în serios acuzaţiile de hărţuire sexuală ale cameristelor, relatează newsweek.com.
Mai multe hoteluri americane au hotărât să le dea cameristelor o alarmă pe care să o declanşeze atunci când sunt hărţuite sau asaltate. Totodată, cea mai mare uniune din industria hotelieră, Unite Here, le cere hotelurilor să îşi pregătească angajaţii din timp pentru o eventuală hărţuire sexuală.
Andria Babbington, care a lucrat vreme de 17 ani într-un hotel, a declarat că la 18 ani i-au fost oferiţi bani de către un client pentru a întreţine relaţii sexuale cu acesta. A reuşit să scape, dar când şi-a informat superiorii, aceştia i-au râs în nas. „Li s-a părut foarte amuzant şi motivul era faptul că nu auzeau acest lucru pentru prima oară.”
Reacţia lor nu este greu de înţeles. Într-o industrie în care clientul are întotdeauna dreptate, mai ales în cazul celor bogaţi şi influenţi, hotelurile nu îşi permit să impună reguli mai stricte. Astfel, dorinţele clienţilor primează, chiar în detrimentul siguranţei şi a decenţei.
Un sondaj de opinie a arătat că din 400 de bărbaţi căsătoriţi, 21% şi-ar fi dorit să îşi înşele nevestele atunci când plecau în delegaţie şi că 8% chiar au făcut-o, unii în mod repetat. 3% dintre aceştia au recunoscut că au încercat să agaţe o angajată a hotelului în care au stat şi 2% au întreţinut relaţii sexuale cu acestea.