Coca-Cola deţine primele două poziţii pe piaţa băuturilor carbonatate din Statele Unite, în funcţie de vânzări, moment istoric în rivalitatea cu Pepsi, care a pierdut locul al doilea în favoarea Diet Coke, relatează Wall Street Journal, citat de Mediafax.
Cele două companii s-au bătut în ultimul deceniu pentru cota de piaţă, în condiţiile unui declin general al vânzărilor de cola.
În 2009, Pepsi-Cola a devansat uşor Diet Coke, când ambele branduri au avut o cotă de sub 10% pe piaţa băuturilor carbonatate.
În acel an, Coca-Cola clasică a fost lider cu o cotă de 17%, potrivit companiei de analiză a pieţei Beverage Digest.
Analiştii se aşteaptă ca datele care urmează să fie publicate de Beverage Digest pentru 2010 să confirme că Diet Coke a devansat Pepsi-Cola.
Luna trecută, Beverage Digest a relatat că Pepsi-Cola a înregistrat o scădere a cotei de piaţă de 0,5%, dar cea a Diet Coke s-a redus cu numai 0,1%.
PepsiCo a făcut o schimbare de strategie în 2010, când a decis să nu promoveze principala sa băutură în timpul SuperBowl şi alte spoturi TV. În schimb, a lansat un proiect online caritabil, prin care au avut loc donaţii de 20 de milioane de dolari.
Unii analişti s-au întrebat dacă proiectul va contribui la creşterea vânzărilor de cola ale PepsiCo.
Compania susţine că proiectul a îmbunătăţit imaginea PepsiCo şi va stimula veniturile, pe termen lung.
Coca-Cola şi-a concentrat publicitatea pe brandurile importante şi a promovat brandul principal Coca în timpul ultimelor cinci Super Bowl. De asemenea, Diet Coke a fost promovată la ultimele cinci ceremonii Oscar.
PepsiCo a anunţat că va continua proiectul umanitar, numit Refresh Project, dar va recurge şi la promovarea tradiţională a brandurilor Pepsi-Cola şi Diet Pepsi.
PepsiCo a revenit la Super Bowl în acest an pentru promovarea Pepsi Max, care concurează cu Coke Zero.