Chiar dacă nu a reuşit să termine lucrările începute înainte de 1989, Metrorex a anunţat începerea unui proiect de construire a unei linii de transport în Drumul Taberei, pe tronsonul Râul Doamnei-Eroilor, unde vor fi nouă staţii, pe o lungime de 6,2 km. Realizarea noii linii de metrou ar trebui să se încheie în 2014. Cum am putea însă şti dacă lucrările nu vor dura la fel de mult ca şantierul din Bucureştii Noi, deschis înainte de Revoluţie şi care nu a fost terminat nici acum?
„E vorba despre o altă orânduire socială, alt sistem de guvernare. Creditul obţinut pentru proiectul din Drumul Taberei este garantat de Guvernul României şi nu cred că vor fi probleme similare”, susţine directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte. El a precizat că se bazează pe o finanţare certă care este asigurată în proporţie de 50% dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii, iar restul de la bugetul de stat. Investiţia totală se ridică la 215 milioane de euro fără TVA, iar banii, atât cei din credit, cât şi de la buget urmează să fie viraţi pe măsură ce lucrările avansează.
Lipsă de bani
Bugetul de stat însă s-a dovedit insuficient în anii trecuţi când a fost nevoie de finanţare pentru finalizarea lucrărilor începute înainte de 1989. De exemplu, pentru a se termina extinderea reţelei de metrou în cartierul Titan, între Nicolae Grigorescu şi linia de centură, a fost nevoie de 19 ani pentru numai patru staţii. Ceva mai mult va dura până la darea în funcţiune a metroului în Bucureştii Noi, după aproape 21 de ani de la începere. „În vară se vor termina staţiile Pajura şi Parc Bazilescu, apoi se va lucra la un nou tronson între Parcul Bazilescu şi Lacul Străuleşti. Am primit avizele necesare”, a mai declarat Gheorghe Udrişte.