În primele şase luni ale acestui an, traficul aerian consemnat pe cele două aeroporturi ale Bucureştiului – Otopeni şi Băneasa – a înregistrat o nouă creştere-record, de 20,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În total, în primul semestru din 2017 Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat un trafic aerian de 5,92 milioane pasageri și 61,8 mii de mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Grosul a fost asigurat de Otopeni, în condiţiile în care pe Băneasa au fost doar 10.000 de pasageri, adică 55 de călători pe zi.
În aceste condiţii, aerogara de la Otopeni devine tot mai aglomerată, situaţie în care conducerea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti le-a recomandat pasagerilor ca în perioada de vară să se prezinte la aerogară cu trei ore înainte de decolare. “Având în vedere atât această creștere semnificativă a numărului de pasageri, cât și dinamica traficului aerian pe timp de vară, precizăm că la orele de vârf pot surveni situații de prelungire a timpului de așteptare la punctele de control. Apelăm la înțelegerea pasagerilor și îi asigurăm că au fost mobilizate toate resursele umane disponibile pentru a diminua disconfortul generat de aceste situații”, se arată în comunicatul CNAB.
Aşa cum a arătat recent „România liberă“, în contextul actual unele destinaţii interne, cum ar fi Suceava, sunt mai accesibile cu trenul decât cu avionul, din punctul de vedere al timpului total, chiar dacă zborul propriu-zis durează mai puţin de o oră.
Dacă tendinţa se menţine, apreciază oficialii CNAB, sunt premisele depășirii pragului de 12 milioane de pasageri până la finele anului 2017.
Ultima extindere a aerogării de la Otopeni a avut loc acum cinci ani. Lucrările la Terminalul Plecări au început în vara lui 2011, au durat 17 luni și au costat 52 milioane de euro. Dar acum nici cu această extindere aeroportul nu mai face faţă traficului tot mai mare.
În condițiile în care extinderea aerogării de la Otopeni se amână sine die, asul din mâneca autorităților ar fi mutarea curselor interne la Băneasa. Acestea s-au mutat de la Băneasa pe Otopeni în 2001, la dispoziția ministrului Transporturilor de la acea vreme, Miron Mitrea.