17.8 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăSpecialReviriment în porturile dunărene

Reviriment în porturile dunărene

Traficul de mărfuri în porturile Dunării maritime a înregistrat în 2010 o creştere, depăşind criza din 2009, care a fost mai severă decât cea din timpul războiului din fosta Iugoslavie.

 

Porturile dunărene par să îşi recapete stabilitatea economică, după criza din 2009, când au trecut printr-o situaţie mai dificilă decât aceea din 2001, când unul din efectele războiului din fosta Iugoslavie a fost scăderea navigaţiei şi a operării portuare la Dunăre. În 2001, în porturile de la Dunărea maritimă, Brăila, Galaţi şi Tulcea, au fost operate 9,9 milioane tone marfă şi 5.657 nave. Au urmat câţiva ani de creştere, „vârful” fiind înregistrat în 2006, când au fost operate 15,2 milioane tone de marfă şi 8.563 de nave, în 2009 efectele crizei au determinat o scădere mai drastică decât aceea din 2001, la 50% faţă de indicatorii economici din 2006, la 7,7 milioane tone de mărfuri şi 4.353 de nave operate.

Potrivit datelor Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, în 2010 a fost înregistrată o creştere a traficului portuar, la 11,7 milioane tone marfă, cu aproximativ 4 milioane tone peste estimări. În Portul Brăila, traficul de marfă a înregistrat o creştere sensibilă, de la 2,28 milioane tone marfă operate în 2009, la 2,97 milioane tone în 2010. Creşteri mai mari au fost înregistrate la Tulcea, unde cantitatea de mărfuri operate a crescut de la 735.000 tone în 2009 la 2,39 milioane tone în 2010. Cele trei porturi din Galaţi, Portul Bazinul Nou, Portul Docuri şi Portul Mineralier Romportmet SA, au înregistrat o creştere de 1,6 milioane tone de mărfuri operate în plus faţă de 2009, ajungând în 2010 la 6,3 milioane tone. La danele Romportmet SA au fost operate 5,6 milioane tone marfă, în Portul Docuri 310.212 tone marfă, iar în Portul Bazinul Nou alte 309.405 tone marfă. Prin terminalul petrolier Unicom Oil Terminal de la Galaţi au fost transferate 98.406 tone marfă. În porturile gălăţene au fost operate anul trecut 2.883 de nave, din care majoritatea, 2.429, au fost nave fluviale, iar restul de 454 nave maritime. Operatorii portuari de la Dunăre speră ca în 2011 să fie înregistrată o menţinere a nivelului indicatorilor economici.

Pe locul 1, produsele metalurgice

Structura mărfurilor transportate este formată în cea mai mare parte din produse metalurgice, atât materii prime, cocs şi minereu, cât şi produse finite. Al doilea produs de bază este fierul vechi, care se operează în toate porturile, mai puţin Tulcea. A treia categorie de marfă importantă în transportul pe Dunăre e reprezentată de cereale. Altă marfă importantă în structura transportului naval fluvial este reprezentată de piatră şi calcar, atât pentru ArcelorMittal, cât şi pentru lucrările de construcţii de pe Braţul Măcin.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă