17.8 C
Bucureศ™ti
duminicฤƒ, 6 octombrie 2024
AcasฤƒInvestigaศ›ii Romรขnia LiberฤƒEl este poลŸtaลŸul viitorului

El este poลŸtaลŸul viitorului

Dupฤƒ ce a investit degeaba 300 milioane euro în modernizarea din 2008, PoลŸta vrea o nouฤƒ reorganizare care presupune inclusiv „crearea celui mai mare proiect de retail banking”.

 

Compania Naลฃionalฤƒ PoลŸta Românฤƒ intrฤƒ, anul acesta, în cel mai amplu proces de restructurare ลŸi reorganizare de pânฤƒ acum. Dupฤƒ ce Guvernul a aprobat anul trecut punctele generale ale planului, conducerea PoลŸtei detaliazฤƒ, într-un document intern aflat în posesia RL, etapele restructurฤƒrii. Desfiinลฃarea a ลŸase sucursale, comasarea altor douฤƒ, restructurarea a aproape 2.400 de angajaลฃi, reorganizarea reลฃelei de agenลฃii, implementarea serviciului door-to-door, dar ลŸi extinderea pe piaลฃa serviciilor bancare ลŸi de asigurฤƒri sunt doar câteva dintre punctele importante ale strategiei. PoลŸta Românฤƒ încearcฤƒ astfel sฤƒ se redreseze financiar dupฤƒ ce, doar în 2008, a semnat contracte de achiziลฃii de peste 300 milioane de euro, fฤƒrฤƒ a avea nici un beneficiu. Instituลฃia, ai cฤƒrei acลฃionari sunt statul român (75%) ลŸi Fondul Proprietatea (25%), nu a mai reuลŸit sฤƒ obลฃinฤƒ profit din 2006, iar conducerea ei se aลŸteaptฤƒ la o uลŸoarฤƒ redresare abia din a doua jumฤƒtate a acestui an. În toatฤƒ aceastฤƒ perioadฤƒ, pierderile companiei au depฤƒลŸit 400 milioane de euro.

Aproape 2.400 de oameni daลฃi afarฤƒ

În iunie 2010, Guvernul României aproba planul de restructurare ลŸi reorganizare a Companiei Naลฃionale PoลŸta Românฤƒ. Reprezentanลฃii instituลฃiei se grฤƒbeau, la câteva zile dupฤƒ aceea, sฤƒ nege faptul cฤƒ acest plan presupune ลŸi restructurฤƒri de personal. Documentele aflate în posesia RL atestฤƒ însฤƒ contrariul. „Se va trece la o nouฤƒ etapฤƒ în cadrul procesului de restructurare, etapฤƒ care va consta în: desfiinลฃarea Sucursalelor Servicii PoลŸtale, It&C, Reลฃea PoลŸtalฤƒ, Imobiliarฤƒ, PoลŸta Rapidฤƒ ลŸi Centrul de Perfecลฃionare, comasarea Sucursalei Servicii Integrate cu Sucursala Fabrica de Timbre”, aratฤƒ un document semnat de preลŸe¬dintele director general Dumitru Daniel Neagoe ลŸi de directorul executiv Mioara Pribescu. În concluzie, precizeazฤƒ actul, „se preconizeazฤƒ reducerea numฤƒrului de personal prin disponibilizare cu plata salariilor compensatorii în douฤƒ etape: 1.000 de salariaลฃi cu luna septembrie 2011 ลŸi 1.380 de salariaลฃi cu luna decembrie 2011″. PoลŸta are 36.000 de angajaลฃi.

PoลŸtaลŸul electronic

În cadrul procesului de implementare a serviciului door-to-door, CNPR intenลฃioneazฤƒ sฤƒ doteze angajaลฃii cu aparaturฤƒ electronicฤƒ performantฤƒ. Astfel, „salariaลฃii curieri (nr.: poลŸtaลŸii)”, vor primi echipamnete PDA prevฤƒzute cu GPS ลŸi scanner, dar ลŸi telefoane mobile performante. În plus, PoลŸta va înfiinลฃa un call-center care sฤƒ includฤƒ aparaturฤƒ pentru monitorizare. La ce vor folosi aceste echipamente explicฤƒ chiar conducerea PoลŸtei. „Pentru un serviciu door-to-door complet este necesar ca distribuirea la domiciliul clientului sฤƒ se realizeze prin salariaลฃii curieri în baza unei comenzi transmise de client call-centerului, acesta din urmฤƒ efectuând rutarea în condiลฃii optime a curierului, în funcลฃie de poziลฃia în traseu ลŸi încฤƒrcarea autovehiculului.”

De ce PDA?

Cum va utiliza poลŸtaลŸul echipamentul din dotare aflฤƒm tot de la conducerea CNPR. „Curierul primeลŸte comanda telefonic sau prin mesaj pe echipamentul din dotare- respectiv PDA prevฤƒzut cu GPS ลŸi scanner pentru înregistrarea datelor ลŸi transmiterea acestora în sistemul de tracking”. Prin sistemul track-trace ลŸi cu ajutorul GPS-ului din dotarea poลŸtaลŸului, clientul va avea posibilitatea sฤƒ urmฤƒreascฤƒ permanent, pe un site dedicat, traseul coletului, al scrisorii sau al facturii expediate.

Cum funcลฃioneazฤƒ

Pe scurt, call-centerul primeลŸte solicitarea de la client (de exemplu trimiterea unei scrisori sau expedierea unei facturi), repereazฤƒ cu ajutorul echipamentului poลŸtaลŸul cu locaลฃia cea mai apropiatฤƒ de locuinลฃa clientului ลŸi îi trimite acestuia solicitarea pe PDA. PoลŸtaลŸul ajunge la client, scaneazฤƒ tot cu ajutorul PDA-ului documentul pe care clientul doreลŸte sฤƒ îl expedieze ลŸi trimite datele înapoi la call-center. Call-centerul repereazฤƒ poลŸtaลŸul cu cea mai apropiatฤƒ locaลฃie de destinatar ลŸi îi trimite acestuia datele primite de la primul poลŸtaลŸ.

De la scrisori la poliลฃe de asigurare

PoลŸtaลŸul va duce în tolba lui (acum electronicฤƒ) nu doar clasicele scrisori, ci ลŸi poliลฃe de asigurare sau facturi pentru plata ratelor bancare. Aceasta pentru cฤƒ, potrivit noii strategii a PoลŸtei, se va pune în aplicare un plan de colaborare cu mai mulลฃi brokeri de asigurare care va permite „distribuลฃia produselor financiare prin reลฃeaua de unitฤƒลฃi ลŸi cu personalul C.N PoลŸta Românฤƒ”. Cu alte cuvinte, poลŸtaลŸul va putea vinde o gamฤƒ de largฤƒ de produse de asigurare de la RCA la asigurฤƒri de locuinลฃฤƒ.

PoลŸtaลŸul-funcลฃionar bancar

Tot angajatul PoลŸtei ar putea înlocui ลŸi angajaลฃii de la ghiลŸeele bฤƒncilor în condiลฃiile în care conducerea PoลŸtei intenลฃioneazฤƒ sฤƒ creeze „cel mai mare proiect de retail banking din România, prin extinderea ofertei de produse ลŸi servicii bancare la nivel naลฃional”. Atribuลฃiile angajaลฃilor vor merge de la colectarea ratelor pentru bฤƒncile partenere (lucru care se întâmplฤƒ ลŸi în acest moment în cazul RBS, de exemplu), pânฤƒ la atragerea de depozite bancare sau încheierea unor precontracte de credit în numele partenerilor.

Cele mai citite

Maศ™inฤƒ lovitฤƒ de tren รฎn Argeศ™. ศ˜oferul a scฤƒpat cu viaศ›ฤƒ

Un bฤƒrbat de 51 de ani a fost implicat รฎntr-un accident grav รฎntr-o comunฤƒ din judeศ›ul Argeศ™, dupฤƒ ce maศ™ina sa a fost lovitฤƒ...

Protest cu mii de oameni la Budapesta รฎn faศ›a sediului televiziunii de stat

Mii de cetฤƒศ›eni unguri au protestat รฎn faศ›a sediului televiziunii publice din Budapesta, cerรขnd un serviciu de presฤƒ independent. Protestul a fost organizat de...

Amenzile pentru lipsa rovinietei nu vor mai fi aplicate imediat

ศ˜oferii vor avea la dispoziศ›ie 24 de ore pentru a achita taxa, fฤƒrฤƒ a mai fi penalizaศ›i automat Sistemul va fi similar cu cel care...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ