Viitoare modele de Dacia şi Renault vor fi dezvoltate, proiectate şi testate la Titu, unde a fost inaugurat ieri Centrul Tehnic de Încercări al grupului auto francez.
Întins pe o suprafaţă de 330 hectare, pe terenul unei foste baze militare, Centrul de Încercări este primul nod european complet de testări din afara Franţei al grupului Renault, face parte dintr-o investiţie de 450 milioane de euro şi utilizează cele mai moderne tehnologii din domeniul auto, au anunţat, la lansare, reprezentanţii companiei. Centrul, cu peste 300 de angajaţi, va fi responsabil pentru proiectarea, dezvoltarea şi testarea unor viitoare modele Renault şi Dacia, astfel că aici vor fi efectuate mare parte din testele de vehicule şi subansambluri mecanice create în birourile de proiectare ale Renault Technologie Roumanie.
Până la sfârşitul anului vor fi testate la Titu modelele Dacia echipate cu noile motorizări Euro 5, iar de anul viitor va intra în teste noua generaţie de Logan, care va fi lansată în 2012. Centrul nu se va limita însă la maşinile proiectate aici, ci va testa mai multe modele de automobile, motorizări şi subansamble produse de grupul Renault-Nissan. Investiţia de la Titu cuprinde birouri, hale, ateliere, 100 de bancuri de probe precum şi depozite, dar şi 32 kilometri de piste pe care se vor pune la încercare în condiţii extreme automobilele grupului pentru a verifica suspensiile, trenul de rulare şi comportamentul maşinii pe orice fel de tip de teren. Inelul exterior al pistelor de test permite rularea cu viteza maximă a autovehiculelor, o premieră pentru România.
„Privatizarea Dacia, una dintre cele mai bune decizii”
Preşedintele Traian Băsescu a inaugurat Centrul alături de Patrick Pelata, COO Renault. „Privatizarea Dacia a fost una dintre cele mai bune decizii ale guvernelor postdecembriste”, a spus Băsescu şi a mulţumit grupului francez penbtru că i-a oferit singurul Duster „roşu de foc”, culoarea fiind un cadou pe care uzina i l-a făcut şefului statului, în condiţiile în care această culoare nu este folosită pe linia de producţie a Duster. Cu ocazia inaugurării Centrului Tehnic de la Titu, directorul programului Logan, Gerard Detourbet, a spus că următoarea generaţie a Logan, aflată deja în dezvoltare, va fi mai ieftină decât actualul model, fără însă a face alte precizări. Investiţiile la Titu au început încă din 2008, dar au fost oprite pentru o perioadă din cauza lipsei de fonduri şi a crizei financiare mondiale. În urma unui credit de 83 milioane de euro din partea BEI (Banca Europeană pentru Investiţii), lucrările au fost reluate în iulie 2009 şi au fost deja finalizate în cea mai mare parte. Primele echipe de angajaţi au ajuns aici în iunie 2010 iar primele teste pe pistă sunt programate pentru octombrie 2010.