5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialCe SUV-uri străine mai mişcă în România

Ce SUV-uri străine mai mişcă în România

Volkswagen Tiguan, Ford Kuga şi BMW X5 sunt modelele de import cel mai bine vândute.

Dintre SUV-urile de import românii au ales în prima jumătate a acestui an modelele mai scumpe, care îmbină sportivitatea cu un aspect exterior foarte atrăgător. Spun „sportivitatea” pentru că maşinile alese au mai degrabă calităţi pe asfalt decât în afara lui. Toate excelează în privinţa ţinutei de drum la viteze mari, precum şi a consumului, dar în off-road au performanţe cel mult moderate.
Volkswagen Tiguan este liderul clasamentului, urmat de Ford Kuga şi BMW X5. Volumele de vânzări pe primele şase luni nu sunt impresionante, căci adunate şi tot nu depăşesc 1.000 de unităţi. Apariţia modelului Dacia Duster a îngropat vânzările de SUV-uri ieftine de import, după cum reiese din datele de vânzări pe primele şase luni. Fără a putea face publice datele confidenţiale ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), putem spune însă că marca românească a desfiinţat practic cifrele de vânzări ale modelelor sud-coreene care dominau până acum topul. Clienţii s-au reorientat către versiunile de vârf ale maşinii autohtone în detrimentul echipărilor de intrare în gamă de import. Amatorii de offroad au considerat că Duster e suficient, ei nefiind interesaţi în general de rafinamentul interiorului sau de performanţele pe şosea.
Însă dacă sunteţi interesaţi de un SUV de import, atunci merită să ştiţi care sunt atuurile şi punctele slabe ale liderilor. Iată-le în cele ce urmează.

Volkswagen Tiguan: mic, economic şi agil

Tiguan este de fapt un crossover, dar este înca¬drat la clasa SUV, ca mulţi dintre concurenţii săi de altfel. Asta înseamnă că nu este la fel de înalt sau de masiv ca un SUV obişnuit, dar şi că aduce cu sine avantajele ce decurg din dimensiunile mai mici. Este potrivit pentru cei care caută să cumpere o maşină cu care să se descurce prin oraş, capabilă însă şi pe drumurile forestiere sau pe zăpadă.

Plusuri

Motorizările nervoase, dar cu un consum mic, cuplate cu transmisii manuale şi automate excelente şi cu un tren de rulare foarte exact, asigură o ţinută de drum încântătoare, asemănătoare cu cea a unei berline. Tiguan ştie să se descurce şi pe teren accidentat printr-o singură apăsare pe butonul de off-road. Interiorul este suficient de spaţios pentru o mică familie şi bagajele acesteia.

Minusuri

Interiorul arată ca în secolul trecut, iar cei de la VW au avut parcă grijă să nu cumva să te simţi ca într-un Touareg. Materialele folosite sunt de slabă calitate, aşa că veţi fi nevoiţi să apelaţi la echipările opţionale pentru a obţine un habitaclu cât de cât primitor. Vizibilitatea putea fi mai bună, iar la modularitatea interiorului mai este loc de îmbunătăţiri.

Versiune recomandată

2.0 TDI 140 CP 4MOTION M6 TRACK&FIELD

Putere şi cuplu maxim:
140 CP/320 Nm
Viteză maximă: 186 km/h
Consum mediu: 6,9 l/100 km
0-100 km/h: 10,5 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.427/1.809/1.686 mm

Portbagaj: 470 litri

Preţ: 29.715 euro,inclusiv TVA

Ford Kuga: crossover cu stil

Kuga este şi el un crossover, adică o maşină mai mică decât un SUV compact, dar cu gardă la sol mai înaltă decât o berlină şi capacitatea de a-şi folosi tracţiunea integrală şi garda la sol mai mare, pentru a se descurca în teren accidentat. Maşina este destinată mai degrabă celor care vor să conducă la înălţime şi să parcheze uşor peste borduri decât celor ce vor să iasă de pe asfalt.

Plusuri

Designul este la superlativ, Kuga fiind, fără îndoială, cel mai atractiv crossover de pe piaţă, lucru remarcat şi din cifrele de vânzări. Dinamic, nervos, exact şi sportiv, Kuga este o plăcere pentru şofer atât în oraş, cât şi pe şoselele cu multe viraje, dar rămâne confortabil şi pe drumurile de ţară. La drum lung se comportă ca un cruiser, fiind o maşină potrivită pentru o familie mică. Materialele de la interior sunt de bună calitate, iar asamblarea este fără cusur.

Minusuri

Este aproape inutil în offroad, din cauza trenului de rulare orientat spre sportivitate şi a spoilerului faţă care va atinge rapid pământul dacă îl scoateţi prin râpe. Pe drumurile forestiere trebuie să aveţi grijă ca de o berlină. Motorizările mai au nevoie de 20% putere în plus pentru a fi la înălţimea cerută de segment, iar schimbătorul de viteze are o cursă imprecisă. Interiorul este prea sobru, scaunele prea tari, iar portbagajul este cam mic pentru o maşină de familie.

Versiune recomandată

2.0 TDCI TITANIUM 4X4 140 CP

Putere şi cuplu maxim:
140 CP/320 Nm
Viteză maximă: 184 km/h
Consum mediu: 6 l/100 km
0-100 km/h: 10,4 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.443/1.842/1.677 mm
Portbagaj: 360 litri
Preţ: 31.980 euro, inclusiv TVA

BMW X5: tatăl lor

Nu există maşină care să redea conceptul de SUV mai bine decât noul BMW X5. Faceliftul i-a adus motorizări şi gadgeturi noi, foarte avansate, deşi modificările de de¬sign au fost minore. În ciuda faptului că la noi e preferat şi de indivizi care se comportă dubios, X5 este destinat în realitate familiilor cu posibilităţi financiare ce doresc o maşină mare cu care să fie în siguranţă oriunde s-ar duce şi pe orice fel de teren.

Plusuri

BMW X5 bifează la superlativ atât în privinţa blazonului, a ţinutei de drum, a consumului, cât şi a preţului, care rămâne mai mic decât al concurenţilor direcţi la echipări similare. Sistemele noi de asistenţă a şoferului permit rularea în siguranţă la viteze foarte
mari, iar interiorul este fără cusur. X5 ştie să rămână confortabil şi pe drumurile proaste, dar se încumetă liniştit şi pe macadam, dacă e dotat cu anvelope potrivite. Consumul motorizărilor diesel este incredibil de mic, chiar şi cu maşina plină.

Minusuri

Vizibilitatea laterală şi în spate e destul de slabă, plasticul de pe volan este hidos, iar motorizările diesel aduc satisfacţii dinamice doar dacă nu umpleţi maşina cu întreaga familie şi bagajele aferente. Nu îl duceţi la noroi, căci veţi rămâne acolo. Deşi preţul standard este bun prin prisma raportului performanţe/dotări/preţ, dacă doriţi o maşină echipată cum se cuvine, veţi fi nevoiţi să adăugaţi 20% la preţul maşinii.

Versiune recomandată

BMW X5 XDRIVE40D

Putere şi cuplu maxim:
306 CP/600 Nm
Viteză maximă: 236 km/h
Consum mediu: 7,5 l/100 km
0-100 km/h: 6,6 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.857/1.933/1.776 mm
Portbagaj: 620 litri
Preţ: 62.992 euro, inclusiv TVA

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Calea Victoriei din Bucureşti, în topul celor mai scumpe artere comerciale din lume

Calea Victoriei, principala arteră comercială din România, a urcat pe locul 38 la nivel global în clasamentul celor mai scumpe destinaţii de retail, conform...

Reacția Kremlinului la succesul lui Călin Georgescu în alegerile prezidențiale din România

Kremlinul a avut o reacție rezervată după ce Călin Georgescu, un candidat prorus, a obținut cel mai mare număr de voturi în primul tur...

FCSB, avantaj nesperat înaintea meciului cu Olympiakos în Europa League

Cu mai mulți jucători importanți indisponibili la Olympiakos, FCSB primește o veste bună în perspectiva confruntării din etapa a 5-a a Europa League. FCSB și...
Ultima oră
Pe aceeași temă