3.7 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăSpecialCele mai vândute compacte

Cele mai vândute compacte

Dintre modelele clasei C, Skoda Octavia, Ford Focus şi Volkswagen Golf au atras cei mai mulţi clienţi români în prima jumătate a acestui an.

Un sedan şi două hatchbackuri domină topul vânzărilor de maşini din import la clasa compactă, indică statistica realizată de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) în prima jumătate a acestui an. Românii au optat pentru două modele aflate deja de ani buni pe piaţă (Octavia şi Focus) şi pentru un al treilea care practic nu îşi schimbă mare lucru de la o generaţie la alta (Golf).

Le examinăm în cele ce urmează, cu plusuri şi cu minusuri, indicând şi versiunile considerate a fi cea mai bună ofertă prin raportul calitate+peformanţe/preţ. Ca idee generală, alegeţi versiunile mai bine echipate sau, dacă nu vi le permiteţi, cumpăraţi mai degrabă în clasa B şi nu vă repeziţi să aruncaţi banii pe echipări slabe. Preţurile reflectă şi ofertele speciale actuale.

Skoda Octavia: accent pe spaţiu

Octavia rămâne în actualitate în urma faceliftului şi oferă un pachet gândit de cehi exact pe gustul est-europenilor. Spaţiul este atuul principal al acestei maşini, urmat imediat de motorizările
foarte economice. Destinată celor care vor o maşină mare, cu multe dotări şi fără probleme mari de fiabilitate.

Plusuri

Spaţiul interior rămâne în vârful clasei, cu multe locuri de stocare. Te simţi ca într-o maşină de clasă medie, iar în echipările superioare chiar ai la îndemână materiale de bună calitate şi motorizări puternice, pe orice gust. TDI-urile au intrat şi ele în era common rail, iar TSI-urile îmbină puterea suficientă cu cilindreea mică şi consumul redus. Iar cutia de viteze DSG face toţi banii, în special atât timp cât durează ofertele speciale ale momentului.

Minusuri

Direcţia este un pic inexactă, necesitând corecţii în viraje. În dotările de bază, textilele şi plasticele sunt sobre, tari şi neplăcute la atingere, iar insonorizarea putea fi mai bună. Patru stele la EuroNCAP nu ajută prea mult, preţurile standard sunt mari, iar dotările suplimentare de siguranţă şi confort cresc rapid preţul maşinii.

Versiune recomandată

1.4 TSI 122 CP Business DSG

Putere şi cuplu maxim: 122 CP/200 Nm

Viteză maximă: 203 km/h

Consum mediu: 6,3 l/100 km

0-100 km/h: 9,7 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.572/1.769/1.462 mm

Portbagaj: 560/1.350 litri

Preţ: 16.135 de euro fără TVA (14.745, la ofertă)

 

Ford Focus: accent pe dinamică

Focus se află şi el la final de drum, urmând a fi înlocuit din 2011 de o generaţie nouă. Chiar şi aşa, maşina rămâne favorita celor care vor o compactă dinamică, cu un comportament rutier de excepţie, consum mic şi spaţiu interior suficient. Pentru preţuri mai bune, negociaţi direct la dealer, veţi primi cu siguranţă un discount, chiar dacă nu intraţi în programul Rabla.

Plusuri

Ţinuta de drum este în continuare cea mai bună din clasă. Un răsfăţ pentru şofer, direcţia precisă îl va îmbia să caute drumurile cu viraje, suspensiile vor proteja pasagerii, iar motorizările din vârful gamei rămân un foarte bun compromis între putere şi consum mic. Spaţiile de stocare sunt generoase şi bine gândite pentru o familie.

Minusuri

Motorizările au rămas în urma concurenţei în privinţa raportului cilindree-performanţe, iar asta costă în plus la impozit. Textilele şi materialele de pe uşi nu au o calitate pe măsura preţului, spaţiul în spate e doar suficient, iar portbagajul este potrivit doar pentru nevoile unui cuplu fără copii. Preţurile mari impun o discuţie serioasă cu dealerul pentru discounturi individuale.

Versiune recomandată

2.0 TDCi 136 CP Titanium

Putere şi cuplu maxim: 136 CP/320 Nm

Viteză maximă: 203 km/h

Consum mediu: 5,5 l/100 km

0-100 km/h: 9,3 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.340/1.840/1.450 mm

Portbagaj: 396 litri

Preţ: 17.900 de euro fără TVA

 

Volkswagen Golf: accent pe blazon

Regele compactelor a pierdut teren în ultimul timp în favoarea celorlalţi concurenţi, însă a şasea generaţie de Golf se achită cu brio de tot ce poţi aştepta de la o maşină din această clasă. Motorizările noi pe benzină devin mai interesante decât TDI-urile, iar clienţii urmăriţi sunt cei care vor o maşină ce oferă statut şi valoare de revânzare mare. Toate acestea costă însă, şi nu puţin.

Plusuri

Ţinuta de drum este ireproşabilă, iar motorizările TSI redau acel spirit sportiv pe care îl aştepţi de la un VW. Direcţia fermă şi şasiul asigură un comportament exact în curbe, iar sistemele de siguranţă de cinci stele fac din Golf VI o maşină foarte sigură. DSG-ul reduce atât consumul, cât şi stresul în traficul aglomerat din oraşe, iar interiorul din echipările superioare este de calitate.

Minusuri

Vizibilitatea laterală este slabă, oglinzile retrovizoare fiind prea mici. La interiorul versiunilor mai slab echipate, regăsim plastice şi textile cu aspect prea ieftin pentru preţul cerut, climatronicul este opţional chiar şi pe Highline, iar portbagajul este
doar în media clasei. Preţurile mari îi vor obliga pe clienţi la discuţii individuale pentru discounturi.

Versiune recomandată

1.4 TSI 122 CP HIGHLINE DSG

Putere şi cuplu maxim: 122 CP/200 Nm

Viteză maximă: 200 km/h

Consum mediu: 6 l/100 km

0-100 km/h: 9,5 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.199/1.786/1.479 mm

Portbagaj: 350 litri

Preţ: 17.736 de euro fără TVA (15.674, la ofertă)

 

TOP 10  Cele mai vândute maşini din import

1.     Renault Clio                  2.596

2.     Skoda Octavia              2.140

3.     Ford Fiesta                   1.811

4.     Ford Focus                   1.545

5.     Volkswagen Golf           1.392

6.     Opel Astra                    1.248

7.     Chevrolet Aveo             1.114

8.     Hyundai i 30                 1.041

9.     Volkswagen Polo            989

10.    Skoda Octavia Tour       814

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Marcel Ciolacu: Am votat pentru o Românie al cărei președinte să muncească pentru țară

Președintele PSD a adăugat că a votat și pentru stabilitate, echilibru şi echitate socială Marcel Ciolacu a declarat, la ieșirea din secția de votare că...

Alegerile prezidențiale 2024: Peste 45.000 de angajați MAI, mobilizați pentru primul tur de scrutin

Cătălin Predoiu a cerut sancționarea fermă a oricărei încercări de cumpărare de voturi sau mită electorală Duminică, la primul tur al alegerilor prezidențiale, peste 45.000...

Elena Lasconi: „Am votat cu încrederea că niciun român nu-și va face bagajul să plece din țară”

Elena Lasconi, reprezentanta USR în cursa pentru alegerile prezidențiale, și-a exprimat votul la Colegiul Tehnic din București. După ieșirea de la urne, Elena Lasconi, candidata...
Ultima oră
Pe aceeași temă