Criza economică a zguduit serios economia României. Mii de firme şi-au închis porţile, iar zeci de mii de oameni au rămas fără locuri de muncă doar în acest an. Însă, în tot acest vârtej, există şi multă speranţă. Şi asta pentru că există companii care au arătat că ştiu să supravieţuiască. Multe branduri vechi au reuşit să treacă cu bine peste partea cea mai neagră a crizei şi acum managerii lor îşi fac planuri de viitor. La Cluj, de exemplu, în timp ce alte firme îşi închid porţile, fabrica de pantofi Clujana angajează 100 de persoane. Farmec Cluj, deţinătorul brandului Gerovital, vrea să îşi mărească cifra de afaceri şi să „atace” noi pieţe externe. De asemenea, Ursus mizează pe o creştere a cotei de piaţă. Aceste companii au în comun două lucruri. Primul este acela de a-şi imagina viitorul. Cel de-al doilea este reprezentat de curajul de investi în oameni, pentru că oamenii sunt cei care dau valoarea brandurilor pe care le reprezintă. Iată două lecţii pentru toţi managerii care încearcă să se lupte cu criza.