5.6 C
București
vineri, 29 noiembrie 2024
AcasăOp & EdOpiniiEducația pierde trenul stării de urgență

Educația pierde trenul stării de urgență

Una dintre problemele arzătoare din Educație este cea a dotării elevilor și cadrelor didactice de predare cu dispozitivele necesare desfășurării cursurilor școlare online.

Pe durata stării de urgență, tabletele, laptop-urile sau desktop-urile puteau fi achiziționate rapid, fără licitație.

Ministerul Educației nu a realizat însă acest lucru, cu toate că instituția s-a confruntat cu problemele legate de contestarea și întârzierea licitațiilor.

În fiecare an rechizitele pentru copiii din familiile defavorizate, manualele și eventuale materiale didactice – acestea din urmă foarte rar achiziționate – ajung, dacă acest lucru se mai întâmplă, cu mare întârziere.

Conducerea Ministerului Sănătății nu a profitat de starea de urgență pentru a asigura măcar o parte din echipamentele necesare desfășurării cursurilor online.

Se poate invoca faptul că nu se știe exact numărul elevilor care nu au acces la tehnologie, dar Ministerul Educației nu poate face rapid o estimare minimală.

În fiecare an, de la unitățile de învățământ, prin inspectoratele școlare se transmit către minister listele cu elevii din familiile defavorizate care ar trebui, conform legii în vigoare, să primească rechizite de la stat.

Numărul acestora a fost aproximativ același în fiecare an, în jur de 330.000 de elevi.

De ce nu a acționat conducerea Ministerului Educației prompt, încât să achiziționeze fără complicațiile aduse de licitațiile publice, pe stare de urgență, măcar un număr de 330.000 de tablete?

Dar să stăm fără griji, inspectoratele vor transmite datele din teritoriu, necesarul va fi centralizat de Ministerul Educației, iar, spre finele anului școlar viitor, o parte dintre elevi vor avea șansa de a beneficia de suportul tehnic necesar cursurilor online.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Viktor Orban a vorbit despre alegerile din România: „Teren de testare!”

Premierul Ungariei, Viktor Orban, a evidențiat, vineri, în cadrul unui interviu acordat postului public de radio din Budapesta, impactul tehnologiilor moderne asupra campaniilor electorale,...

Salariile în România: IT-ul conduce, hotelurile rămân la coada clasamentului

Domeniul IT și comunicații continuă să fie cel mai bine plătit sector din România, cu un salariu mediu brut de 14.904 lei în octombrie...

Profesorul Alexander Evans a fost numit director al Programului pentru Europa Centrală și de Sud-Est din cadrul LSE IDEAS și director al Rațiu Forum

Profesorul Alexander Evans a fost numit director al Programului pentru Europa Centrală și de Sud-Est (CSEEP) din cadrul LSE IDEAS și director al Rațiu...
Ultima oră
Pe aceeași temă