Tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti ar putea fi deschis circulatiei in vara anului viitor. Berceanu pune pe seama contestatiilor intarzierile la lucrarile de constructie a autostrazilor.
Contestatiile, devenite un "sport national", impiedica realizarea proiectelor de infrastructura finantate de la bugetul de stat sau din fonduri europene, sustine ministrul Transportutilor, Radu Berceanu.
"Depunerea de contestatii la licitatiile de achizitii publice a devenit un sport national, prin care diferite firme urmaresc doar sa impiedice castigatorul selectiei sa inceapa lucrarile si blocheaza utilizarea fondurilor bugetare si comunitare. Peste tot exista posibilitatea contestatiei, dar spre deosebire de alte tari, unde procedura este aplicata foarte rar, cand intr-adevar se intampla ceva, la noi a devenit un sport national", a declarat Berceanu, care a inspectat ieri, impreuna cu premierul Emil Boc, lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti, pe sectiunea Moara Vlasiei-Ploiesti.
Acesta spune ca exproprierile pentru viitoarea Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt aproape finalizate, iar in perioada urmatoare va fi rezolvata si problema unui numar de sase locuinte de la Barcanesti, pentru care proprietarii nu au fost de acord cu despagubirile propuse de Executiv, precum si problema exproprierilor de pe podurile de la DN1, raul Teleajen si Prahova, si titlul de proprietate de la o padure.
Potrivit lui Berceanu, tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti, care va face legatura intre centura Capitalei si cea a municipiului Ploiesti, va fi deschis circulatiei in luna iulie a anului viitor. "Autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi gata in iulie 2010, cu exceptia a 7 kilometri, insa se va putea circula intre centura Bucurestiului si cea a Ploiestiului. Problema este ca nu exista posibilitatea preluarii traficului de pe autostrada la intrarea in Bucuresti", a spus Berceanu.
La randul sau, premierul Emil Boc a apreciat ca lucrarile se deruleaza conform graficului, iar termenul de finalizare a soselei de centura a municipiului Ploiesti a fost devansat cu doua saptamani, de pe 30 noiembrie pe 15 noiembrie 2009.
Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, a carui valoare contractuala ajunge la aproximativ 100 milioane de euro, are o lungime de 42,5 km. Licitatia de constructie a fost castigata in anul 2006 de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa&, Co International, Euroconstruct Trading ‘98 si Com-Axa.
De asemenea, lucrarile de largire a soselei de centura din zona vest a municipiului Ploiesti au inceput in noiembrie 2007, costurile investitiei fiind estimate la 30 milioane de euro, fonduri alocate de Ministerul Transporturilor. In urma efectuarii investitiei, drumul va avea patru benzi pe o distanta de 14 kilometri si cinci pasaje rutiere. Durata lucrarilor a fost estimata, in momentul demararii proiectului, la 23 de luni. Autostrada Bucuresti-Ploiesti urmeaza sa fie extinsa ulterior pana la Brasov.