23.2 C
București
miercuri, 18 septembrie 2024
AcasăSpecialLogan facelift

Logan facelift

Constructorul pitestean a lansat, la inceputul saptamanii, in premiera mondiala, la Bucuresti, modelul Logan Sedan facelift. Masina este mai bine adaptata cerintelor actuale in materie de design, confort si siguranta, dar, asa cum am mai spus-o, avem de a face cu un fel de "aceeasi Marie, dar cu alta palarie", facelift-ul operat fiind doar unul de suprafata, in ciuda celor patru ani trecuti de la lansare.

Concret, versiunea restilizata a berlinei in trei volume, ce a adus notorietate internationala constructorului pitestean, pastreaza toate avantajele care au consacrat modelul pe piata: raportul prestatii/pret, spatiul interior si fiabilitatea. Schimbari s-au operat doar la nivelul caroseriei, in fata si in spate, iar la interior a fost preluata arhitectura de la Sandero. Un lucru bun, de altfel! De partea tehnica nu s-a atins nimeni… Dar fiabilitatea modelului per ansamblu a permis integrarea noului program de garantie, de 3 ani sau 100.000 de kilometri.

Design modern
Look-ul de dulap pe roti, cu muchii drepte, al "Mariei" a fost lasat de o parte. Noua "palarie" este inspirata de design-ul modern al Daciei Sandero. La partea frontala, au fost grefate de la hatchback calandrul curbat, bandoul superior cromat si capota motorului. Blocurile optice au fost redimensionate si includ acum si lampile de semnalizare. Iar parasocul a primit o arhitectura putin mai agresiva si rafinata. Pe laterale, nu s-a schimbat nimic, dar posteriorul "noului" Logan Sedan afiseaza un capac al portbagajului cu un aspect mai dinamic. De asemenea, au fost restilizate blocurile optice spate care, acum, urmeaza linia proeminenta a capotei spatiului pentru bagaje.

Interior contemporan
Adio, design spartan! Habitaclul Logan-ului facelift a fost preluat de la Sandero si, probabil, aceasta miscare constituie cea mai importanta schimbare. Plansa de bord moderna nu mai agreseaza ochiul iar, daca se opteza pentru cea in doua culori, lucrurile sunt chiar "Ok". Fetele de usi dispun, in sfarsit, de manere ergonomice si niste baghete decorative care iti spun ceva. Totusi, pentru a nu uita cumva ca avem de a face cu o Dacie, butoanele de comanda pentru geamurile electrice fata se afla tot pe consola centrala, desi exista locasuri pe usi, butonul pentru reglarea farurilor este tot acela mostenit de la Berlina iar de panoul de comanda al instalatiei de aer nici nu mai vorbim. Tot ca la Sandero si tot din plastice imprumutate parca de la Nova.

Motorizari traditionale
Paleta de motorizari disponibila este identica cu cea a vechiului model. Asa ca, nu are rost sa mai intram in detalii. Abia prin 2009 se spune ca va aparea o versiune sport, de 133 CP. Pana atunci insa, mai este cale lunga. Noutatea tehnologica a "noului" Logan Sedan este constituita de sistemul ABS Bosch 8.1, de ultima generatie, care dispune de repartitor electronic al fortei de franare (EBV) si de asistenta la franarea de urgenta (AFU). Sistemul AFU identifica situatiile in care pedala de frana este actionata de urgenta (masoara forta si viteza cu care aceasta este lovita) si exercita automat o presiune maxima asupra franelor, reducand astfel distanta de franare.

Pret de baza de 6.400 euro, TVA inclus

Cele mai citite

Erling Haaland vrea să doboare un record imens în duelul Manchester City – Inter!

Erling Haaland are șansa de a doborî un record fabulos în Champions League, într-un meci cu miză împotriva celor de la Inter Milano. Transferat la...

Sectoarele economice cu cele mai mari și cele mai mici salarii medii nete. Unde se câștigă cel mai bine

Sectorul energetic, IT-ul, transporturile aeriene și telecomunicațiile oferă cele mai mari salarii în România, conform ultimelor date publicate de Institutul Național de Statistică. În luna...

Risc de sănătate publică în județele calamitate

Medicii infecționiști atrag atenția asupra îmbolnăvirii populației, din cauza contaminării apei Medicul infecționist, Adrian Marinescu a declarat că localnicii din zonele afectate de inundații sunt...
Ultima oră
Pe aceeași temă