23.2 C
București
miercuri, 18 septembrie 2024
AcasăSpecialCitroën C-Crosser

Citroën C-Crosser

In ultimii ani, piata europeana a SUV-urilor (Sport Utility Vehicle) s-a pozitionat pe un trend ascendent puternic iar efervescenta fenomenului continua, din ce in ce mai multi clienti apreciind versatilitatea, utilitatea si siguranta acestor vehicule. Prin urmare, mai toti constructorii au facut eforturi pentru a nu pierde "trenul". si Citroën nu se putea constitui intr-un outsider.

Primul SUV din istoria Citroën, C-Crosser, care a fost lansat, de curand, si in Romania, este dezvoltat pe o platforma realizata in colaborare cu, evident, Peugeot (PSA, grupul Peugeot-Citroën), dar si cu japonezii de la Mitsubishi. Ceea ce, daca avem in vedere know-how-ul niponilor in domeniul vehiculelor de teren si al transmisiilor integrale, contureaza din start capacitatile si performantele Outlander-ului francez. Pardon, a C-Crosser-ului! Sigur, Peugeot-ul 4007 este tot pe acolo… , dar acum vorbim despre Citroën.

In Romania, C-Crosser este disponibil in doua versiuni de motorizare: 2.4 litri / 170 CP (bezina) si 2.2 litri HDI / 160 CP (Diesel). Propulsorul Otto poate fi asociat fie cu o transmisie automata, fie cu una manuala, in timp ce pentru Diesel nu exista decat o cutie de viteze manuala. Tractiunea integrala, cu selector de mod, este aceeasi cu cea de pe Mitsubishi Outlander, asa ca nu are rost sa mai intram in detalii, performantele si fiabilitatea acesteia fiind cunoscute. Totusi, nu putem trece mai departe, inainte de a sesiza absenta TDI-ului de 2.0 litri, de provenienta Volkswagen, din oferta Citroën. TDI-ul echipeaza majoritatea Outlander-elor dar, probabil, francezilor le-ar fi picat greu la stomac sa propuna o masina cu motor "made in Germany". Nu spun ca HDI-ul nu e bun, Doamne fereste! Din anumite puncte se potriveste mai bine SUV-ului.

Liniile caroseriei lui C-Crosser nu lasa loc la interpretari. Apartenenta la gama Citroën este evidenta iar design-ul ce combina mai multe genuri confera masinii o alura sportiva, un caracter polivalent si un rafinament adecvat pozitionarii sale spre segmentul premium. La interior insa, cei de la Citroën au operat prea putine schimbari, impresia fiind ca te urci la volanul unui Mitsubishi. Dar "dubla persoanlitate" este interesanta.

Cele mai citite

Sectorul 4 continuă modernizarea

Al doilea pasaj rutier suprateran va fluidiza traficul în Sudul Bucureștiului Sectorul 4 din București continuă să fie un exemplu de administrație eficientă și orientată...

TAROM oferă prețuri speciale la zborurile aniversare către Praga și Paris

Compania TAROM oferă 70 de vouchere pentru toate biletele achiziţionate pe site-ul companiei, în data de 18 septembrie, precum şi bilete la tarife începând...

România, printre ultimele în UE la colectarea deșeurilor electronice: doar 31,7% reciclate în 2021, față de ținta de 65%

România s-a clasat în 2021 printre ultimele țări din UE în ceea ce privește colectarea deșeurilor din echipamente electrice și electronice (DEEE), cu un...
Ultima oră
Pe aceeași temă