23.2 C
București
miercuri, 18 septembrie 2024
AcasăSpecialMasculinitate intarita

Masculinitate intarita

Detaliile fac diferenta. Chevrolet-ul Captiva Sport emana masculinitate prin fiecare muchie, prin fiecare suprafata. Designerii concernului american se pare ca au studiat atent cerintele clientelei europene de sex masculin, in ceea ce priveste SUV-urile (Sport Utility Vehicle), si au identificat anumite particularitati, pe care le-au si pus in practica, rezultatul fiind un Captiva mai puternic si mai sofisticat. Cuvantul "sport" nu se adauga insa si la performantele SUV-ului.

Captiva Sport se diferentiaza clar de modelul obisnuit, prin farurile cu un design tridimensional atent studiat si fundal fumuriu, prizele de aer discrete, amplasate pe aripile fata, stopurile clare, mai multe ornamente cromate, oglinzile laterale cu lampa de semnalizare integrata si scuturile cu look agresiv, grefate pe partea inferioara a parasocurilor. De asemenea, nu pot fi trecute cu vederea ornamentele sport ale celor doua tevi de esapament (uf, cele de pe versiunea normala parca sufera de rahitism cronic!) si jantele de 18 inch. La interior, lucrurile sunt mult mai simple, diferenta principala fiind facuta de tapiteria din piele in doua culori, rosu si negru.

Confort & habitabilitate
SUV-ul european al americanilor de la Chevrolet este deosebit de spatios. Bine, nu poate sta toata familia in fata, ca la "monstrii" de peste Ocean, dar din podeaua portbagajului se pot scoate doua locuri suplimentare, capacitatea masinii crescand la sapte pasageri. In acest caz insa, spatiul pentru bagaje este destul de limitat.
Pozitia inalta la volan este buna, vizibilitatea fiind facilitata de suprafata vitrata generoasa. Totusi, dimensiunile botului, lung si masiv, cer timp de acomodare, mai ales in spatiile restranse, precum parcarile. Scaunele sunt confortabile, dar cam prea ferme pentru un vehicul cu inclinatii off-road. Iar calitatea finisajelor este buna, insa era loc si de mai bine.

Integrala permaneta
Chevrolet-ul Captiva Sport beneficiaza de tractiune integrala permanenta. In conditii normale de drum, cuplul este distribuit puntii fata. Dar, atunci cand senzorii detecteaza pierderea aderentei, Haldex-ul central variaza continuu cuplul intre cele doua punti, pana la un raport 50:50. De asemenea, masina dispune de HDC (Hill Descent Control – sistem de asistare la coborarea pantelor). Pe hartie, aceste dotari suna bine. Dar in teren Captiva isi atinge destul de repede limitele, asa cum se intampla cu mai toate SUV-urile din aceasta categorie, de altfel.

Pe sosea, motorul diesel de 2.0 litri si 150 CP se comporta surprinzator de bine. Recunosc, stiind cat de mare este masina, m-am gandit ca propulsorul o sa-si dea duhul. Dar nu a fost asa. Daca se mesteca cum trebuie in cutia de viteze, se poate merge chiar sportiv. Atentie insa la virajele mai inchise. Centrul de greutate este destul de ridicat iar senzatia este ca masina se inclina mult. Suspensia insa, "citeste" bine drumul si senzatia ramane doar senzatie. Evident, daca nu se forteaza peste limita!

Cele mai citite

Amnistia fiscală stârnește suspiciuni din cauza grabei și lipsei de comunicare, avertizează experții

Amnistia fiscală recent adoptată de guvern continuă să ridice semne de întrebare, în special din cauza grabei cu care a fost aprobată și a...

Nicolae Ciucă are un plan pentru relansarea industriei românești: „România produce”

Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, anunţă că i-a cerut ministrului de Finanţe, Marcel Boloş, să prezinte şi în şedinţa Biroului Politic Naţional al PNL planul...

Seara Palatului Elisabeta dedicată municipiului Ploiești – miercuri, 18 septembrie 2024

Majestatea Sa Margareta Custodele Coroanei va găzdui, la Palatul Elisabeta, miercuri, 18 septembrie 2024, la ora 17, o seară dedicată municipiului Ploiești, Capitala Tineretului...
Ultima oră
Pe aceeași temă