Peste 20.000 de romani angajati in 300 firme de servicii telefonice (call-center) sustin o piata ale carei afaceri totale vor creste cu 71,4% in 2008, fata de 2007, pana la 120 milioane de euro, a declarat Madalina Vilau, partner al companiei de consultanta Expo Media. Statistica prezentata arata ca un angajat contribuie, in medie, cu 6.000 de euro pe an la afacerile domeniului. Analistii domeniului estimeaza ca in Romania exista intre 250 si 300 de unitati si ca in urmatorii cinci ani valoarea acestei piete va ajunge la 350-500 de milioane de euro.
Companiile straine au inceput sa isi mute afacerile de call-center catre Romania incepand cu anul 2002, cand au aparut primele centre de suport, specializate in vanzarea prin telefon sau in cercetari de piata pentru clienti din strainatate. "In 2006, cel putin 30% din aceste operatiuni din Europa Centrala si de Est s-au derulat in Romania", a spus Razvan Marinescu, director general al Euristic Partner, furnizor de servicii de call center.
Factorii care determina alegerea Romaniei ca destinatie preferata pentru outsourcing sunt nivelul educatiei, gradul inalt de specializare in tehnologie, cunoasterea limbilor straine, costul cu forta de munca, considerat inca scazut fata de SUA sau Vestul Europei, precum si afinitatile culturale. Cu toate acestea, anul 2008 aduce un declin usor al pietei locale in ceea ce priveste punctele forte, in special ca urmare a cresterii costurilor cu forta de munca si a chiriilor spatiilor de birouri.